وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ایران منبع تامین انرژی در منطقه است و با سرمایه گذاری در تولید و انتقال انرژی میتوانیم به بزرگترین تامین کننده انرژی در منطقه تبدیل شویم.
کد خبر: ۷۵۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 30 June 2019

تابناک / رضا اردکانیان دقایقی قبل در مراسم افتتاح پست برق 43/600 کیلو ولتی دشتابی قزوین بیان کرد: دنیا امروز به دنبال توسعه اقتصاد ایمن و تضمین شدهاست و انتقال و فروش انرژی میتواند یکی از همین اشکال اقتصاد تشمین شده باشد.

وی گفت: ایران میتواند با سرمایه گذاری در تولید و انتقال انرژی های تجدید پذیر به یکی از بزرگترین تامین کنندگان در منطقه تبدیل شود که نتایج توسعه ای فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وزیر نیرو اظهار داشت: اگرچه در زمان نه چندان دور برای تامین نیاز کشور در حوزه برق و انرژی های دیگر با مشکلاتی همراه بودیم اما در سال های اخیر با تلاش های انجام شده در دولت با وجود تحریم های شدید توانستیم طرح های خوبی در کشور اجرایی کنیم.

اردکانیان گفت: با همه مشکلاتی که در کشور وجود داشت به طور میانگین سالانه 18 هزار کیلومتر کار در زمینه تامین انرژی، انتقال و توزیع آن انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای 111 هزار کیلومتر طرح در شبکه توزیع نیرو در دولت عنوان کرد: تامین برق پایدار در کشور در کنار ایجاد زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری میتواند رضایت و اطمینان خاطر را در بین مردم و سرمایه گذاران فراهم نماید.

وزیر نیور تصریح کرد: احداث پست برق منطقه دشتابی میتواند در زمینه تامین برق پایدار در قزوین و جلوگیری از افت و هدر رفت در شبکه بسیار تاثیر گذار باشد و نیاز واحدهای صنعتی منطقه را تامین کند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: تحریم ها اگرچه در مسیر رشد و توسعه کشور سنگ اندازی بزرگی محسوب می شد اما نتوانست جلوی حرکت ما را بگیرد و همچنان در حال فعالیت، توسعه و عمران در کشور هستیم.

وی به اجرای 64 پروژه وزارت نیرو در قزوین اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 64 طرح در استان قزوین در حال اجراست که نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای این طرح ها اتفاق افتاده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تامین نیرو از مهم ترین موارد مورد نیاز و درخواست مردم در کشور است و به دلیل گستردگی و شمول این خدمات و جامعه هدف نیازمند اجرای بهترین کار و تامین رضایت مردم هستیم.

اردکانیان گفت: نمایندگان استان ها هم وظیفه دارند در مجلس برای تحقق خواسته های مردم تلاش کند و در تسریع پروژه ها و تخصیص اعتبارات از رایزنی های مورد نیاز دریغ نشود.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم مشکلات اقتصادی و تحریم هایی که امروز در کشور حاکم است سبب شود تا حقوق مردم سلب و یا رضایتمندی در بین مردم کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رضا اردکانیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار