معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی از اتمام کار ساخت و اجرای پروژه بایو ایمپلنت تا پایان سال ۹۸ و بایو اتانول تا بهمن ماه ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 02 July 2019

اجرای پروژه بایو ایمپلنت تا پایان سال ۹۸ در کرمانشاه به گزارش خبرنگار تابناک، پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۹۸ با حضور معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صبح امروز به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

 محمد باقر عالی ضمن اشاره به ۵۲ ساله شدن ( ایدرو )سازمان گسترش و نوسازی و فرازو نشیب های فراوانی  این نیم قرن  گفت : نوسانات قانون  و اساس نامه ها موجب تغییراتی در روند توسعه ای ایدرو شده است، دولت در مواجه با وظایف و محدودیت هایی که دارد نمی تواند به راحتی قول دهد اما  با توجه به مسئولیت هایش موظف است راهی برای چگونگی مواجهه پیدا کند.

وی افزود: طبق ماده ۸ قانون ، ایدرو باید ۲۵ درصد از سود ناخالص خود را برای امور آموزش، تحقیق و توسعه اختصاص دهد، در همین این راستا اولین ربات انسان نما ساخت ایدرو است.

عالی با تاکید بر این مطلب که ما موظف به پیاده سازی برنامه هستیم اظهار کرد: باتوجه به واقعیتی که وجود دارد، برای هرکاری که قرار است شروع شود یا کارهای آغاز شده کُند یا معطل ، با استفاده از پتانسیل  قوی داخلی ایدرو  و مجموعه دوستان بازار و سرمایه ، طرح توجیهی سرمایه گذاری ها بازبینی و  عملیاتی  می شوند.

وی تشریح کرد:یعنی مدل متناسب سال ۹۸ برای یک پروژه، مدل فنی ، تکنولوژیک، زیست محیطی و چیزی که در سرمایه گذاری های ما غافل است، یعنی ایفای مسئولیت های اجتماعی را عملیاتی کنند و علاوه بر اینها مدل مناسب مدیریتی و مدل مناسب مالکیتی نتیجه همین دید جدید و نگاه جدید به موضوع است، دریافت ما دریافت حل است.

معاون وزیر صمت ابراز کرد : دو پروژه مهم بایو اتانول (الکل سوختی) و بایو ایمپلنت که مربوط به مصوبات مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود با هزینه سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد تومانی در حال اجراست ، پروژه بایو ایمپلنت منحصر به فرد در غرب آسیاست و مشابه آن در تهران وجود دارد مسئله مدیریتی داشت که با تاکیدات رئیس قوه قضائیه مسائل آن حل شد و تا پایان سال ۹۸ به اجرا در می آید بایو اتانول نیز تا بهمن ۹۹ به اتمام می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار