یک روانشناس مدعی شد: به احتمال زیاد کنکور امسال ساده، اما زمان‌بر است و داوطلب باید بداند که از کدام سوالات بگذرد.
کد خبر: ۷۵۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 03 July 2019

به گزارش «تابناک»، حامد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تکنیک‌های تست‌زنی در کنکور اظهار کرد: اتفاقی که در تست‌زنی برای داوطلبان رقم می‌خورد این است که آن‌ها قصد دارند به همه تست‌ها پاسخ دهند در حالی که در کنکور موضوعی به نام درصد معنا ندارد بلکه تراز معنا دارد.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان تنها به سوالاتی پاسخ دهند که از آن آگاهی دارند، خاطر نشان کرد: اگر در تست‌زنی به سوالاتی که از آن‌ها آگاه نیستیم، پاسخ ندهیم، خود این موضوع یک مهارت و هنری است. داوطلبان لیستی از مباحثی که نمی‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند، تهیه کنند تا وقتی که به تست‌های آن مباحث رسیدند حداقل در مرحله اول به آن پاسخ ندهند بلکه تست‌هایی که پاسخ آن‌ها زیر یک دقیقه به طول می‌انجامد را پاسخ دهند.
این روانشناس اضافه کرد: معمولاً داوطلبان به سوالاتی پاسخ می‌دهند که به زمان زیادی نیاز دارد و دیگر به سوال‌های زبان انگلیسی نمی‌رسند. معیار ما در تست‌زنی باید زمان باشد، تمرکز بر روی مدیریت زمان بسیار دارای اهمیت است؛ بنابراین باید در سوالات تخصصی تست‌های زیر یک دقیقه را جواب دهند و برای سوالات عمومی حدود ۴۰ ثانیه زمان لازم است.
آقایی بیان کرد: پیشنهاد من این است که در زمان‌های اول سوالات را با زمان کمتر پاسخ دهیم و در دوره دوم به تست‌هایی بپردازیم که پاسخ آن‌ها زمان بیشتری می‌طلبد؛ بنابراین باید زمان را ملاک قرار دهیم و اگر پاسخ به سوال از یک بازه زمانی بیشتر شد به سراغ تست بعدی برویم. اگر دانش‌آموزی می‌خواهد موفق باشد و به هدف خود برسد باید بداند که کدام تست‌ها را می‌تواند بزند و کدام را نمی‌تواند انجام دهد.
وی با بیان اینکه کنکور جدال زمان است، اضافه کرد: پیش بینی من این است که کنکور ۹۸ سخت نیست، اما همه از آسانی اشتباه می‌کنند و یکی از علت‌های اشتباه داوطلبان این امر است که برای هر سوال زمان زیادی می‌گذارند. به احتمال زیاد کنکور امسال ساده، اما زمان‌بر است و داوطلب باید بداند که از کدام سوالات بگذرد.
این روانشناس خاطرنشان کرد: بزرگترین اشتباه داوطلبان این است که در روز‌های پایانی می‌خواهند یاد بگیرند در حالی که بهترین راه، مرور سریع و تورق کتاب است.
آقایی با بیان اینکه اعتقاد دارم که افراد با عدد تعریف نمی‌شوند و شخصیت انسان‌ها از رفتار‌های شخصی متفاوت است، یادآور شد: باور دارم که شخصیت انسان‌ها فرای اعداد است و خیلی خوشحال می‌شوم که افراد با شخصیت‌شان هدفی را انتخاب و با همان شخصیت فارغ از هر نتیجه و عددی تلاش کنند و این تلاش بهترین اتفاق زندگی است. افرادی که به خودشان سخت می‌گیرند ناخواسته افراد موفقی هستند چرا که یاد گرفتند تغییر کنند و به خودشان سخت بگیرند؛ قبل از اینکه شرایط برای آن‌ها سخت بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار