مدیرکل صداوسیما مرکز کرمانشاه گفت: جشنواره پویانمایی نقطه آغازی برای رویداد جشنواره گردشگری و بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ است.
کد خبر: ۷۵۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 03 July 2019

جشنواره پویانمایی، نقطه آغاز رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰به گزارش خبرنگار تابناک، افشین امیری مدیرکل صداوسیما مرکز کرمانشاه عصر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران گفت: هدف از برگزاری این جشنواره نگاه مردم و مسئولین در تراز ملی و کشوری به جاذبه‌ها و زیبایی‌های استان کرمانشاه است و همانطور که رهبر معظم انقلاب به نیکی از استان کرمانشاه یاد کردنده اند باید بتوانیم این استان را به درستی معرفی کنیم.

وی افزود: انیمیشن در ایران قدمتی بیش از ۵ هزار سال دارد و مردم همواره به پویانمایی و انیمیشن توجه ویژه‌ای داشته اند و پویانمایی یکی از ساختار‌های مهم در حوزه تلویزیون و سینما است.

امیری خاطرنشان کرد: استان ما استعداد‌های خوبی در زمینه پویانمایی و انیمیشن دارد که برگزاری این جشنواره فرصتی برای نشان دادن این استعداد‌ها در سطح ملی است که ان شاء الله با برگزاری خوب این برنامه، استان کرمانشاه تبدیل به یکی از قطب‌های پویانمایی کشور شود.

مدیرکل صدا و سیما  گفت:یک هفته قبل از اجرای جشنواره پویانمایی برنامه‌های هفته فرهنگی را پیش‌رو داریم، که در ۶ شهرستان هرسین، سنقر، صحنه، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و پاوه طی این یک هفته کارناوال‌های شادی و اجرای برنامه‌های عروسکی را خواهیم داشت و با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ استان کرمانشاه قرار است میزبان رویداد مهم جشنواره گردشگری باشد، این جشنواره پویانمایی می‌تواند نقطه آغازی برای این رویداد بین‌المللی محسوب شود.

وی اظهار داشت: در این رویداد مهم فرهنگی قرار است در قالب ۳۵۰۰ دقیقه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه از قاب تصویر شبکه‌های ملی و فراملی به نمایش گذاشته شود و علاوه بر این ۳۲ شبکه استانی با تولید تیزر و مستند پتانسیل‌های استان کرمانشاه را در جغرافیای ایران اسلامی روایت خواهند کرد.

امیری در ادامه بیان کرد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند، موشن گرافی، جلوه‌های بصری و عروسکی می‌پردازد و همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاورد‌های اجتماعی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کند و ۶ بخش علمی و کارگاه آموزشی در طول برگزاری جشنواره با حضور استادان و صاحبنظران برجسته از برنامه‌های جانبی این جشنواره است، همچنین کاروان‌ها و کارناوال‌های شادپیمایی با حضور گروه‌های برنامه ساز کودک و نوجوان و شخصیت‌های محبوب این گروه سنی به مدت یک هفته در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیرکل صداوسیما افزود: چهار گروه پویانمایی از جمله خاله شادونه، ململ، عمو مهربان و رنگین کمان که در شبکه‌های ملی اجرای برنامه دارند در طی این مدت در سه نقطه از شهر کرمانشاه و ۶ شهرستان استان ایفا نقش خواهند کرد، همچنین در حاشیه این برنامه از ۱۰ نفر از هنرمندان استان خانواده‌های معظم شهدا و پیشگامان انقلاب تجلیل و قدردانی خواهد شد.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۵۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شده که پس از تفکیک آثار ۳۵۵ اثر به بخش داوری راه پیدا کرده است، همچنین دیدن از اماکن دیدنی و شرکت در مراسمی در یادمان مرصاد از برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار