احمد صفری در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ما می‌تواند ۸۰ تا ۹۰ درصد قیر مورد نیاز کشور را تأمین کند.
کد خبر: ۷۶۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 09 July 2019

احمد صفری در حاشیه نشست شورای معادن استان در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: ۷۵ درصد قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلان غرب استخراج می‌شود، ولی متاسفانه با وجود اینکه بیکارترین استان کشور هستیم، خام فروشی می‌کنیم، در صورتی که می‌توانیم ۸۰ تا ۹۰ درصد قیر کشور را در این شهرستان تولید کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه قیر را به صورت تنی می‌فروشیم، اما گرمی عودت می‌دهند و در نتیجه ما باید قیر را در استان فرآوری کنیم و بعد به فروش برسانیم؛ برای این کار، علی رغم وجود امکانات، نیاز است زیر ساخت‌ها نیز با مدیریت استاندار فراهم شود.

صفری ضمن تاکید بر تسریع آزاد سازی پهنه سنقر افزود: با وجود این پتانسیل‌ها در استان، ایمیدور باید توجه ویژه در سرمایه گذاری در صنایع معادن استان داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاران، مرزی بودن استان را دلیلی بر عدم سرمایه گذاری قرار ندهند عنوان کرد: جنگ چندین سال است که پایان یافته و در استان منطقه ممنوعه و نظامی نداریم؛ استان کرمانشاه از امن‌ترین و ارزان‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه گذاری است و ما انتظار داریم با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، ایمیدرو مانند دیگر استان‌های کشور به کرمانشاه توجه کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار