عامل توسعه خوشه فرش و گلیم گفت: در سال ۹۷ برای ۶۷۵۰ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 09 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح امروز در شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گردهمایی فعالین فرش و گلیم استان با حضور مدیرعامل این شرکت، معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت، نماینده تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ایران و عامل توسعه خوشه فرش و گلیم استان برگزار شد.

صادق امیری، عامل توسعه خوشه فرش و گلیم استان کرمانشاه، گفت: در سال ۹۷ برای ۶۷۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است، ۱۲۰۰ میلیارد ریال فروش تخمینی در سال، سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیارد ریالی به طور تخمینی در سال و ۱۲۰ هزار مترمربع میزان تولید سالانه ما در استان است.

وی افزود: درسال ۹۷، ۲۰ نهاد درگیر در این فرآیند با حضور ۸۸ واحد فعال تولیدی و BDS ۱۲ در استان حضور داشته که در قالب برنامه‌های مختلف تقویت و معرفی شدند.

امیری با اشاره به کیفیت فرش استان و گلیم هرسین بیان کرد: فعالیت‌های مختلفی از جمله اجرای تور‌های استانی مثل تبریز، قم، کاشان، یزد و فارس، زنجیره تأمین و تولید فروش، شبکه سازی طراحان و ریسندگان، تأمین مواد اولیه و فروش در قالب خوشه فرش و گلیم استان، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ... بوده است که در سه سال اخیر غالب بر ۸۰ برنامه آموزشی شبکه سازی اجرا شده است.

این صادر کننده فرش با اشاره به اینکه ایجاد مرکز پشم شویی که بزرگ‌ترین واحد پشم شویی غرب کشور است تصریح کرد: مرکز طراحی در مرکز خدمات، با اشتغال زایی ۶۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در آزمایشگاه رنگ رزی از دیگر اقدامات انجام شده است.

در ادامه این نشست، چمن رخ، نماینده تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش ایران نیز با اشاره به اینکه دومین خوشه فرش و گلیم کشور در استان کرمانشاه برگزار شد گفت: ماهیت چند وجهی و هنری بودن فرش بافی و سابقه ۲۵۰۰ ساله آن باعث اهمیت این حوزه شده است؛ که نیازمند تقویت پتانسیل‌های موجود و به روزرسانی آن هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار