مدیرکل دامپزشکی ایلام:
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ظرفیت کشتار روزانه 100 راس دام سنگین و 1000 راس دام سبک در یک شیفت کاری برای کشتارگاه ایلام فراهم است.
کد خبر: ۷۶۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ وهاب پیرانی، مدیرکل دامپزشکی ایلام در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام استان گفت: کشتارگاه صنعتی دام استان دارای ظرفیت کشتار روزانه 100 راس دام سنگین و 1000 راس دام سبک  در یک شیفت کاری است که در صورت همکاری سازمان‌های مرتبط می‌تواند به سه شیفت افزایش یابد.

وی افزود: کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر ایلام به معظل بزرگی برای استان تبدیل شده است، برابر مصوبه قانونن کشتار فقط باید از طریق کشتارگاه انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: روند کشتار غیر مجاز دام در مناطق ایلام بعضا در مهدی آباد فاقد نظارت دامپزشکی است، در سنوات گذشته برخوردهای جدی با متخلفان صورت گرفته که به دلیل عدم انسجام، این روند نتیجه نداده است.

پیرانی تصریح کرد: کشتار غیرمجاز خلاف قانون بوده و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود زیرا فروشنده در عمل تعهدی در برابر سلامت گوشت فروخته شده به مشتریان ندارد.

وی با بیان اینکه باید از این کشتارها جلوگیری کرد گفت: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک دام با انسان و با علائم پیدا یا پنهان وجود دارد که برخی از این علائم از چشم قصابان و فروشندگان و مصرف کنندگان مخفی است، حتی اگر لاشه دام عاری از هرگونه علائم بیماری باشد.

پیرانی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی دام ایلام با تیم مدیریتی جدید در راستای ارائه خدمات به مردم استان در بحث عرضه، توزیع، صادرات و... شروع بکار کرده که دستگاه‌های اجرایی استان با حمایت، جامعه را بیشتر از گذشته به سمت سلامت پیش خواهند برد.

وی اظهار داشت: کشتارگاه دام صنعتی ایلام ششمین کشتارگاه مطرح کشور است که می‌تواند گوشت و فراورده‌های گوشتی مورد نیاز ایلام و سایر استان‌ها را تامین کند.

محمد نبی امامی، مدیر کشتارگاه صنعتی دام ایلام نیز در این دیدار گفت: با توجه به کشتار غیرمجاز دام در سطح استان این مجموعه با کمتر از ۱ درصد ظرفیت اسمی خود با ۴۷ نفر کارگر مشغل بکار است.

وی یاداور شد: در این کشتارگاه  امکان بسته بندی آلایشات گاوی و گوسفندی مانند (کله‌پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان )  فراهم است و فرآیند سالم‌سازی آنها به طور کامل انجام می‌شود./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار