تنها ۱۰ هکتار از این مزارع تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند.
کد خبر: ۷۶۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 11 July 2019

بیمه کشاورزی و آتش سوزی مزارع در گیلانغرببه گزارش خبرگزاری تابناک، با توجه به آتش سوزی های اخیر مزارع گندم شهرستان گیلانغرب، متاسفانه تنها ۱۰ هکتار از این مزارع تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند و این در حالی است که بارها به نماینده کشاورزان، دهیاران و مراکز جهاد کشاورزی، در جلسات متعدد اطلاع رسانی لازم مبنی بر بیمه نمودن محصولات کشاورزی صورت گرفته اما فرهنگسازی لازم برای بیمه کشاورزی و آتش سوزی مزارع صورت نگرفته است.

با این تفاصیل در سالهای آینده، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها نهاد حمایتی از کشاورزان در زمان خسارت، باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

عماد نجفی نماینده بیمه محصولات کشاورزی شهرستان گیلانغرب در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت : این نمایندگی بعد از بررسی و کارشناسی مزارع بیمه شده در قبال آتش سوزی، خسارت وارده را به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

وی افزود : مزارع بیمه شده که در آتش سوزی ۲۲ خرداد ماه خسارت دیده اند، دارای بیمه نامه با تعهدات ۵ و ۶ میلیون تومان برای هر هکتار بوده که در هفته های آینده خسارت وارده به این مزارع توسط نماینده بیمه پرداخت خواهد شد و بیمه آتش سوزی به صورت جداگانه از بیمه بلایای طبیعی بانک کشاورزی و با تعهدات مختلف ارائه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار