رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از ابلاغ تسهیلات۳۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به استان کرمانشاه برای بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ 13 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، جلیل بالایی  اظهار داشت:اقدام ارزشمند در حوزه‌ی پیشگیری بحث مسیل‌هایی بود که  امکان طغیان داشته اند محل خروجی این مسیل‌ها به قره سو همزمان در محل ایستگاه قطار کاملا بسته شده بود  تخریب، لایه روبی و ازاد سازی مسیل شاید خطر جدی در نقاط با تراکم بالای جمعیتی مانند شهرک ظفر، کارمندان، مسکن و فرهنگیان داشت.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سیل اخیر گفت:ما نقاط شهری و روستا هارا شناسایی کرده بودیم و بلافاصله به همین میزان تعداد هزار و سیصد و چهل و پنج مدرسه مسجد و سالن ورزشی را با ظرفیت 3 هزار و 675 تخته چادر اماده کردیم. در واقع در زمان اخطار به خانواده‌ای جهت ترک محل زندگی خود، نزدیک‌ترین محل برای اسکان مؤقت را به آن ها  معرفی کردیم.

 

بالایی عنوان کرد:بلافاصله پس از پایان بارش‌ها کمیته‌های ارزیاب خسارت شکل گرفت و در مجموع ارزیابی اولیه ما هزار و پانصد و شصت میلیارد تومن خسارت ناشی از سیل بود که بیشترین آن راه و شهرسازی با چهار صد و شصت میلیارد خسارت سپس بخش کشاورزی با سیصد و هشتاد و شش میلیارد خسارت و مؤسسات وابسته به وزارت ملی یعنی ابفا شهری روستایی و منطقه‌ای با سیصد و هشتاد و نه میلیارد تومن و سایر دستگاه‌ها شهر داری، دهیاری‌ها و دستگاه‌های نظامی و انتظامی که خسارت دیده بودند.


رییس ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بلافاصله بنابر دستور رئیس جمهور در مرکز قرارگاه باز سازی و نوسازی شکل گرفت در استان قرارگاه به ریاست استاندار و کار گروه بازسازی و نوسازی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل شد تا کنون چهار جلسه قرارگاه با شصت و دو مصوبه به ریاست  استاندار و شش جلسه کار گروه با شصت و پنج مصوبه داشته ایم که تقریبا صد و بیست و هفت تصمیم گرفته شد  در واقع صد و بیست و هفت نقطه اسیب و مشکل بود که در قالب صد و بیست و هفت تصمیم برایشان راه کار تعریف کردیم.

 

ایشان ادامه داد: البته علاوه بر کار گروه و قرارگاه بازسازی زمانی که اعتبارات ابلاغ شد ما برای ارزیابی خسارت ناشی از کشاورزی هم در همه شهرستان‌ها  گروه تخصصی ارزیابی خسارت از بخش کشاورزی داشتیم و در استان هم کار گروه استانی به ریاست معاونت عمرانی تشکیل شد که در اینجا نیز هفت جلسه ارزیابی خسارت شهرستان‌ها شکل گرفت.


وی با بیان اینکه  تمام ارزیابی‌ها و خسارات در چارچوب سامانه سجاد شکل گرفت  افزود:تا کنون سیصد و بیست و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان به استان اختصاص داده شده است این میزان شامل تسهیلات قرص الحسنه و بلاعوض و اعتبارات کمک دارایی‌ها برأی حوزه زیر ساخت است که در سه بخش مسکن کشاورزی و زیر ساخت به استان ابلاغ شد و منابع أن در اختیار استان قرار گرفت.

 

بالایی گفت:در بخش مسکن بنابر ارزیابی‌هایی که بنیاد مسکن انجام داده بود در مجموع دو هزار و صدوهشتاد و پنج واحد تخریبی و هزار و شصت و هفت واحد تعمیری اعلام شد و تخریب سقف نداشتیم و همه مواردبه دلیل اب گرفتگی و یا فرسوده بودن بافت‌ها ادامه حیات یا بهره برداری نداشتند.

 به گفته این مقام مسئول دولت در خرداد ماه کل تسهیلات و منابع مورد نیاز دو هزار و صدو هشتاد و پنج واحد تخریبی و هزار و شصت و هفت واحد تعمیری را مصوب کرد از أین تعداد تا کنون نهصد و پنجاه مورد به استان إبلاغ شده است.

وی گفت: این میزان شامل ۶۵۰  واحد مسکونی تخریبی و ۳۰۰ واحد مسکونی تعمیری که از ۶۰۰ واحد آن تخریبی روستایی و ۵۰ واحد شهری بوده اند که قوانین ساخت صادر و پرونده تکمیل شده و انعقاد قرار داد با بانک  انجام شده و تسهیلات مورد نیاز برای ۶۰۰ واحد بسته به پیشرفت کار این پول طی سه مرحله قابل برداشت است.



 بالایی بیان کرد: در خصوص ۳۰۰ مورد تخریبی هم خوش بختانه اقدامات لازم انجام شده و طی یک قسط ۱۰ میلیون تومان برای همه واحد‌ها تسهیلات قرض الحسنه چهاردرصد پیش بینی شده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار