مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشستی با فرماندار شهرستان پاوه از ایجاد ۹۷۴ فرصت شغلی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 16 July 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک، حسن عزیزی که به منظور ابلاغ سند اجرایی اشتغال به پاوه سفر کرده است، در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: فائق آمدن بر مشکل بیکاری مهمترین دغدغه و مطالبه جامعه بوده و مستلزم برنامه ریزی، کار و تلاش همگانی و اراده جمعی می‌باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کاهش نرخ بیکاری در پایان سال ۹۷ اظهار نمود: کاهش ۲ و ۹ دهم درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۷ نشان دهنده جهت گیری صحیح مجموعه مدیریت استان و حضور موثر کارآفرینان بوده و تداوم این موضوع ضروری است.

وی در خصوص ابلاغ سند اجرایی اشتغال استان بیان کرد: سند اجرایی اشتغال با هدف کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان نسبت به سال ۹۷، به تفکیک برنامه، دستگاه اجرایی، شهرستان و زیر بخش‌های اقتصادی، جداول مالی و مهمترین الزامات تحقق سند و ساختار و نحوه پایش اجرای برنامه توسط استاندار محترم ابلاغ شد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در خصوص سند اجرایی اشتغال شهرستان پاوه افزود: براساس مفاد سند اجرایی اشتغال در شهرستان پاوه، تعداد ۹۷۴ فرصت شغلی به طور خالص بر اساس هدف گذاری کاهش ۳ درصدی با سرمایه گذاری نزدیک به ۲ میلیارد تومان با احتساب سهم سرمایه گذاران پیش بینی شده است.

پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه در این دیدار گفت: از مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال استان به خاطر توجه ویژه به توسعه اشتغال و تدوین سند اجرایی اشتغال استان با برش شهرستانی و تعیین تکلیف ایجاد حداقل پیش بینی اشتغال در شهرستان‌ها تشکر و قدردانی می‌نمایم.

فرماندار پاوه ادامه داد: از طرح‌های با سرمایه گذاری بالای یک میلیارد تومان از جمله ایجاد محل اقامت بوم گردی و توریستی متمرکز، میدان بار میوه، بازارچه، صنایع تبدیلی از جمله صنایع تبدیلی انار، توت و تولیدات دامی و باغی، مراکز تجاری، مجتمع دامپروری در شهرستان پاوه استقبال و پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های توسعه اشتغال و رونق تولید و اقتصاد شهرستان خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک دامپروری در هر روستا از برنامه‌های توسعه اشتغال بومی و امید به زندگی در مناطق روستایی در شهرستان پاوه می‌باشد.

ایده پور همچنین اظهار نمود: فرمانداری پاوه برای ایجاد اشتغال در منطقه به طور شبانه روز آماده خدمت رسانی و تشکیل جلسات کارگروه اشتغال شهرستان، رصد و پایش اشتغال موجود می‌باشد.

فرماندار شهرستان پاوه نقش کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در کاهش نرخ بیکار را مهم و تاثیر گذار دانست و ادامه داد: به طور حتم پرداخت تسهیلات اشتغال در کاهش نرخ بیکاری استان و شهرستان‌ها بسیار موثر و نقش کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و شهرستان‌ها در این میان بر کسی پوشیده نیست.

گفتنی است توضیحات سند اجرایی اشتغال، ثبت نام سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، طرح کار ورزی با آخرین اصلاحات، مشوق‌های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست‌های بازار کار از موضوعات دیگر مورد تأکید و بحث حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فرماندار محترم پاوه بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار