امام جمعه مرودشت گفت:آمریکایی ها چون متوجه شدند که عرصه را باختند از طریق اروپا پیشنهاد آتش بس و انجماد را نسبت به موضوع برجام داشته؛ امام جمعه لارستان خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای کنترل اوضاع نابسامان مسکن شد.
کد خبر: ۷۶۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 20 July 2019

به گزارش تابناک فارس:  امام جمعه لارستان خطاب به مسئولان خواستار ایجاد تمهیدات لازم و تأکید کرد: می بایست کارشناسان راههایی برای کنترل اوضاع نابسامان مسکن در زمینه خرید و فروش و همچنین اجاره بها پیش بینی کنند.


حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خواستار وضع مالیات برای جلوگیری از سوداگری در زمینه مسکن شد و تصریح کرد: افرادی با خرید متعدد مسکن و فروش آن بدون پرداخت هرگونه مالیات درآمدهای کلان جمع می کنند که نیاز به اخذ مالیات از انها برای جلوگیری از سوداندوزی است.


امام جمعه لارستان با تأکید بر شناسایی منازل خالی از سکنه و اخذ مالیات از صاحبان آنها، افزود: در شهرجدید لار خانه های متعدد توسط برخی از افراد خریداری و خالی رها شده است.


این مسئول خواستار تعیین وضعیت پروژه های مسکن مهر برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد شد و بیان کرد: بنیاد مسکن باید یک تحرک جدی از خود نشان دهد و این مشکل را از پیش روی جوانان و خانواده ضعیف بردارند.


 امام جمعه مرودشت گفت: نزدیک به ۱۴ماه است که آمریکایی ها از موضع برجام خارج شده وهیچ اقدام عملی از سوی اروپایی ها برای بازگرداندن آنان صورت نگرفته وحتی هیچ اقدامی مثبتی برای انجام تعهدات یازده گانه آمریکایی ها نسبت به برجام وپرداختن به وعده های پوشالی آنان ،از سوی اروپایی ها صورت نگرفته است وجالب این است که با وجود این همه بدعهدی بصورت متکبرانه عنوان می کنند که ما بدون اجازه وخواسته آمریکا نمی توانیم هیچ گونه همکاری با ایران داشته باشیم ولی از ایران تقاضا دارند که در برجام بماند ونسبت به تعهدات خود پایدار باشد.


آقائی این رفتار اروپایی ها در خصوص برجام را از لطیفه های روزگار عنوان کرد وافزود: زهی خیال باطل ،زیرا آنان باید بدانند که جمهوری اسلامی با تجربیات رهبر فرزانه انقلاب وحمایت های مردم هرگز تسلیم خواسته های پلید آمریکایی ها واروپایی ها در این زمینه نخواهد شد و زیر بار هیچ گونه ذلتی نخواهد رفت.


وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴ ماهه آمریکایی ها شدید ترین تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی بکار گرفته واروپایی ها هیچ گونه اقدام عملی و مثبتی برای بازگرداندن آمریکا به برجام نداشته است، تصریح کرد: بر چه اساسی اروپایی ها امروز از ایران تقاضا دارند که نسبت به تعهدات خود پایدار بوده و پیشنهاد آتش بس در این زمینه را برای کشوری می دهند که هرچه در توان خود (از تحریم های ظالمانه گرفته تا گزینه روی میز و…) را داشت ،علیه نظام بکار گرفت .


آقائی بیان کرد: آمریکایی ها چون متوجه شدند که عرصه را باختند از طریق اروپا پیشنهاد آتش بس وانجماد را نسبت به موضوع برجام داشته و این در حالی است که تازه مدت کوتاهی است که کشور روی آرامش را دیده و مشاهده می کنیم که بازار ثبات گرفته و روز به روز استقرار می گیرد،بنابراین ورود مجدد کشور به عرصه مذاکرات برجام ،هیچ سودی برای مملکت نداشته ومردم ما هرگز اجازه چنین مذاکره دوباره ای را نخواهند دادو مسئولان نظام نباید کشور را وارد این موضوع بی سر وته نموده واجازه ندهند که ظرفیت های کشور معطل این مسئله شود.

البته دقیقا نمی دانیم منظور از ثبات در بازار به چه معناست؟؟ 

معضل مسکن در مرودشت 
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به مشکل ومعضل بزرگ رهن واجاره مسکن در سح کشور وبخصوص در سطح شهرستان مرودشت ،بیان کرد: متاسفانه چند صباحی است که اجاره ورهن مسکن در سطح کشور و بخصوص در شهرستان مرودشت سرسام آور هست واین خود معضل بزرگی برای سد راه جوانان وبخصوص جوانانی که در ابتدای راه زندگی خود هستند، می باشد وعلاوه بر آن زنگ خطری ،برای مسئولانی که در این راستا فعالیت دارند می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی افزود :دولت مردان باید در وهله اول دست سوداگران مسکن ودلالان را کوتاه نموده و ازمنازلی که افراد سرمایه گذار خریداری نموده ولی به صورت خالی رها کرده اند مالیات دریافت نموده ودر کنار آن نسبت به موضوع ساخت مسکن مهر وروند کاری آن تسهیل نمایندتا با تکمیل این مسکن ها روند عرضه وتقاضا در بازار شرایط مناسب تری ایجاد گردد واز هزینه های سرسام آور رهن واجاره کاسته شود.

مشکل آب

وی با اشاره به بارش های اخیر گفت: در خصوص منابع آبی شهرستان مشکل جدی نداریم ولی در خصوص آب رسانی به سطح شهرستان یک سری خلاء وجود دارد و خطوط انتقال آبرسان از ورودی مرودشت به داخل شهر کشش نیاز های فعلی ومصرف مردم راندارد ودر زمان های اوج مصرف این مشکل احساس می گردد،لذا در وهله اول از مردم خواهشمندیم که در زمینه مصرف آب شرب رعایت صرفه جویی را داشته باشند و از مسئولان ذیربط، نیز تقاضا داریم در این زمینه نهایت همکاری وتلاش خود را در خصوص حل این مشکل داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار