مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: تا امروز مصرف برق بیت کوین از برق صنعتی، کشاورزی و یارانه‌ای غیرقانونی بوده است.
کد خبر: ۷۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 22 July 2019

امید علی مرآتی در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به مصرف غیر قانونی برق دستگاه‌های بیت کویین تا کنون اظهار کرد: بیت کوین دستگاه‌هایی است که ارز خرید و فروش می‌کند و یک بازار مجازی برای خرید و فروش ارز است؛ مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار بوده و دارندگان این دستگاه‌ها از برق مکان‌هایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها تعرفه یارانه‌ای تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دارندگان این دستگاه‌ها به سراغ کارخانجاتی که مصرف پایینی دارند و یا راکد هستند می‌روند و با پرداخت پول، از برق این مکان‌ها استفاده می‌کنند.

مرآتی بیان کرد: تمهیداتی برای جلوگیری از این کار در نظر گرفته ایم از جمله اینکه حدود یک ماه است مصرف کارخانجات صنعتی، بخش کشاورزی و ... را تحت نظر قرار دادیم و از دستگاه‌های اطلاعاتی نیز کمک گرفته تا با خاطیان برخورد کنیم.

این مسئول اعلام کرد: برای حل این مشکل، وزارت نیرو طرحی دارد که بعد از ایام تابستان که پیک مصرف برق است، به قیمت برق صادراتی به عراق، برق در اختیار صاحبان این دستگاه‌ها قرار دهیم که معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد کمیسیون اقتصادی دولت با نرخ صادراتی برق برای تولید بیت کوین موافقت کرده و به زودی توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق در پایان با تاکید بر مصرف غیرقانونی برق این دستگاه‌ها تاکنون، عنوان کرد: کارخانجات و مکان‌هایی که از تعرفه یارانه‌ای استفاده می‌کنند اگر برق در اختیار دارندگان این دستگاه‌ها قرار داده اند از لحاظ قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار