محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار سرپل ذهاب گفت: قطعی برق دو ساعته و از قبل اطلاع رسانی شده تعدادی کانکس، طبق دستور قضایی برای تخلیه معابر عمومی از کانکس‌ها بود.
کد خبر: ۷۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 23 July 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، روز گذشته خبری مبنی بر قطع برق کانکس‌های مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی استان کرمانشاه داشت، خبرنگار تابناک جهت تنویر افکار عمومی، این موضوع را از طریق فرماندار این شهرستان پیگیری کرد.

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: شهرداری کانکس‌هایی که در معابر عمومی و ورودی‌های شهر که سیما و چهره شهر را زشت کرده و واحد‌های تخریبی شان آماده شده یا در حال ساخت است را جهت بازگشت به حوزه منازلشان و یا به کمپ‌های مخصوص محل اسکان کانکس از این مناطق تخلیه می‌کنده که در این راستا حدود ۷۰ درصد مکان‌های عمومی همچون فضای سبز، تفرجگاه ها، شهربازی و ... از کانکس تخلیه شده است.

فرماندار سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه مدت زمان زیادی است که شهرداری و دستگاه‌های متولی ارائه خدمات با حضور در منطقه و با دادن تذکر جدی و نصب بنر تقاضای تخلیه این منطقه را دارند، عنوان کرد: هفته گذشته نیز دستگاه‌های متولی در روز‌های یکشنبه و سه شنبه در این منطقه حضور و تقاضای انتقال کانکس‌ها را داشتند و قرار بر این شد در صورت همکاری نکردن برق را قطع کنند که منجر به ایجاد درگیری گردید و دستگاه‌های متولی امر را منصرف کرد تا اینکه حکم قضایی در این خصوص صادر شد.

جمالی نیا با اشاره به اینکه ۱۵ کانکس در این منطقه وجود دارد که در ۶ کانکس افراد غیر بومی ساکن، یک کانکس واحد صنفی خرید و فروش زایئات، یک کانکس کاشی فروشی و ۷ کانکس به خانوار‌های بومی تعلق دارد، افزود: روز یکشنبه با توجه به اینکه از قبل و از طریق بنر و حضور دستگاه‌های ساماندهی شهر اطلاع رسانی برای تخلیه این معابر عمومی شده بود، شهرداری و دستگاه‌های متولی در این منطقه حضور پیدا کرده و حدودا از ساعت ۷ تا ۹ و ۳۰ دقیقه برق و آب این کانکس‌ها را قطع کردند که این امر باعث بی نظمی از سوی خانواده‌های غیر بومی ساکن این منطقه شد و حدود نیم ساعت مسیر را مسدود کردند.

وی گفت: نماینده‌هایی برای حل مسئله به محل اعزام کردیم و خانواده‌ها تقاضای فرصت ۱۰ الی ۱۵ روزه برای جابه جایی کردند که موافقت شد، البته خانواده‌های بومی شهرستان میل بیشتری برای این جابه جایی داشتند.

این مسئول با بیان این موضوع که بیست ماه از زلزله سرپل ذهاب میگذرد و سیمای شهر باید به حالت عادی برگردد، خاطرنشان کرد: باید مردمی که خانه‌های تخریبی شان بازسازی شده به خانه خود بازگردند، اگر خانه در حال تکمیل است کانکس‌ها را به حوزه منازل خود منتقل و همچنین مستاجر‌ها نیز تسهیلات دریافت کردند، لذا باید خانه اجاره کنند و اگر شرایط اجاره ندارند کانکس‌ها را به کمپ‌های محل اسکان منتقل کنند، در همین راستا شهرداری و دستگاه‌های اجرایی با ارائه خدمات رایگان از جمله جرثقیل، کامیون، کارگر و... کانکس را منتقل و آب و برق را نیز وصل می‌کنند.

جمالی نیا ابراز داشت: زندگی در کانکس علاوه بر اینکه سیمای شهر را زشت جلوه می‌دهد، مشکلات بسیاری از جمله بهداشتی، روحی، روانی و. برای ساکنانش ایجاد می‌کند.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان تصریح کرد: شهرداری در تلاش است که شرایطی را فراهم کند تا مردم به محل‌های سکونت خود برگردند و باید تا پایان مهر ماه شهر از کانکس تخلیه شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار