معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بخش قابل توجهی از میزان صادرات محصولات غیرنفتی کشور به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 24 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست بررسی صادرات مشتقات نفتی و صادرات آن به ریاست دکتر حاتمی معاون استاندار و با حضور مدیران کل مرتبط با حوزه اقتصاد استان برگزار گردید.

دکتر حاتمی در این نشست با اشاره به جایگاه کرمانشاه در حوزه نفت و ظرفیت‌های آن در خصوص صادرات گفت: استان ما پتانسیل‌های زیادی برای صادرات دارد و این را در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی ثابت کرده و بخش قابل توجهی از میزان صادرات کشور به عراق از طریق مرز‌های استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: استان کرمانشاه بواسطه داشتن پالایشگاه و پتروشیمی یکی از استان‌های برخوردار و غنی در زمینه تولید مشتقات نفنی است و باید این ظرفیت را با توانمندی‌ها و امکاناتی که در زمینه صادرات و تجارت مرزی داریم مرتبط کنیم تا بتوانیم در این مقوله رشد و پیشرفت داشته باشیم.

معاون استاندار یکی از مشکلات و موانع موجود را ارسال مشتقات نفتی به آزمایشگاه و طولانی بودن زمان جواب آن دانست و اظهار داشت: ما در استان، هم در پژوهشگاه نفت و هم در دانشکده نفت و انرژی امکان ایجاد آزمایشگاه مجهز را داریم که حتی می‌تواند استان‌های هم جوار را هم در این زمینه پوشش دهد.

معاون استاندار در پایان گفت: باید با برنامه ریزی و هماهنگی تمام موانع موجود بر سر راه صادرات مشتقات نفتی رفع شود و مسیر صادرات برای تولیدات استان در همه زمینه‌ها بخصوص مشتقات نفتی تسهیل شود که قطعا بر رشد اقتصاد استان و ایجاد اشتغال و درآمد تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار