رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری محلات شهر تهران، جزئیات برگزاری و نحوه پوشش خبری این رویداد شهری را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۶۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، غلامحسین محمدی با تاکید بر آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در روز جمعه ۴ مردادماه گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها توسط ستاد برگزاری، هیأت اجرایی و هیأت نظارت اندیشیده شده و ۱۱ کمیته با حکم شهردار تهران به ستاد برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق به عنوان رؤسای هیأت‌های اجرایی مناطق پیش بینی‌های لازم درخصوص مشارکت جدی مردم در بحث تبلیغات و حوزه پشتیبانی برای برگزاری انتخابات الکترونیک در نظر گرفته اند ادامه داد: بیش از ۶ هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران، وزارت کشور، استانداری و فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش در راستای برگزاری انتخابات با هیأت اجرایی همکاری دارند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: انتخابات مذکور، نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر تهران است که با بیش از ۷ هزار صندوق الکترونیک در حدود هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رأی در سطح ۳۵۲ محله پایتخت برگزار می‌شود.

جزئیات زمان اخذ رأی

به گفته وی انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۴ مردادماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد که در صورت نیاز با تصمیم هیأت اجرایی زمان انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید خواهد شد.

محمدی افزود: نشست خبری هیأت نظارت نیز در اولین فرصت پس از پایان رأی‌گیری برگزار خواهد شد و در صورت تأیید صحت انتخابات توسط این هیأت در بررسی‌های انجام شده، نتایج آرا در همان روز به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته برای پوشش رسانه‌ای این رویداد شهری گفت: این امکان فراهم شده است تا در روز جمعه بیش از ۱۰۰ خبرنگار و عکاس با حضور در شعب رأی‌گیری در سراسر شهر تهران، هیأت مرکزی اجرایی مستقر در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیأت مرکزی نظارت مستقر در شورای اسلامی شهر تهران، این رویداد عمومی را پوشش دهند.

وی با بیان اینکه در روز انتخابات اطلاعیه‌های لازم در خصوص کم و کیف مسائل مرتبط توسط هیأت اجرایی مرکزی صادر خواهد شد و از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی می‌شود عنوان کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند برای نظارت و اطلاع از نحوه شمارش آرا و جمع بندی نهایی در ستادهای اجرایی و نظارت مستقر شوند.

به گفته محمدی کلیه خبرنگاران و عکاسان چهارشنبه (۲ مردادماه) و پنجشنبه (۳ مردادماه) می‌توانند با مراجعه به ستاد اجرایی واقع در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

روش‌های اخذ اطلاعات کاندیداها و شعب اخذ رأی

وی یادآور شد: همچنین شهروندان می‌توانند برای دریافت فهرست کاندیداها و شعب اخذ رأی به تفکیک محلات، به آدرس Shorayari.tehran.ir مراجعه کرده یا نام محله خود را به شماره ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۶ ارسال کنند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران ضمن تقدیر از همکاری و همراهی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: شهرداری تهران در این مدت، همکاری جدی را با وزارت کشور درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک که متضمن اخذ صندوق‌های الکترونیک و نرم افزارهای پشتیبان بود، داشته است.

آماده باش تمام نیروهای شهرداری تهران

وی ادامه داد: در روز انتخابات کلیه ستادهای اجرایی مناطق از طریق ویدئو کنفرانس به صورت لحظه‌ای با ستاد اجرایی مرکزی ارتباط خواهند داشت و در صورت وقوع هرگونه مشکل رسیدگی فوری صورت می‌گیرد.

محمدی با تاکید براینکه نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری تهران مسئولیت حفظ امنیت شعب رأی‌گیری را برعهده دارند گفت: بنا به دستور شهردار تهران، کارکنان شهرداری در روز جمعه ۴ مردادماه همزمان با برگزاری انتخابات در حالت آماده باشکامل قرار دارند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران از شهروندان دعوت می‌کند تا در روز جمعه با حضور پای صندوق‌های رأی، انتخابات باشکوهی را رقم بزنند و از فرصت موجود برای اداره بهتر شهر استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار