محسن دارابی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه از آزادسازی پهنه‌های معدن استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 31 July 2019

محسن دارابی در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص آزاد سازی پهنه‌های کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن ما روی اصلی‌ترین موضوع که پهنه‌ها است تمرکز کردیم و عمده منابع معدن ما در استان قفل شده بود، از جمله پهنه سنقر، پهنه هرسین، پهنه گیلان غرب، پهنه اسلام آباد غرب و پهنه میانی.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: پهنه اسلام آباد غرب در ۲۱ فروردین ماه ۹۸ آزاد شد و در فرآیند آزادسازی پهنه ها، استاندار کمک‌های شایانی کردند.

وی با اشاره به اینکه سه مرتبه مسئولین ذی ربط از تهران جهت تسهیل آزاد سازی پهنه‌ها و مدیر کل امور اکتشاف کشور و مدیر کل اکتشاف ایمیدرو به کرمانشاه آمدند، افزود: صورت جلسات پهنه هرسین و پهنه گیلان غرب تنظیم، گزارش در شورای معادن استان عرضه و تاییدیه شورای معادن استان را دریافت کردیم و با پیگیری ما و استاندار، مجوز آزاد سازی صادر شد و تا تاریخ ۹۸/۵/۲۷ این پهنه کاملا آزاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آزادسازی پهنه‌ها به این معنی است که سرمایه گذاران استان امکان اینکه به سامانه کاداکس مراجعه و محدوده هایشان را ثبت و مجوز بگیرند، ابراز داشت: تا امروز به دلیل اینکه روی پهنه‌ها مطالعه می‌شد امکان سرمایه گذاری وجود نداشته، پهنه‌ها از مهمترین نقاط صنعت، معدن و تجارت تشخیص داده شدند و از قول‌هایی که سازمان صمت به مردم داده آزادسازی پهنه‌ها بوده که تدریجا به آن جامعه عمل می‌پوشانیم.

دارابی با اشاره به معدن مربوط به خط آهن کرمانشاه خسروی، گفت: آزاد سازی این معدن در برنامه است، همچنین پهنه سنقر که از مهمترین پهنه‌های استان است و معادن فلزی ارزشمندی دارد، امیدواریم با حمایت استاندار آذر ماه آزاد شود که در حال حاضر ایمیدرو مشغول مطالعه روی این پهنه است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای است تاکید کرد: نظر مجموعه مدیریتی استان این است که ایمیدرو به عنوان سازمانی که دارای دانش فنی، تکنولوژی و سرمایه است در این پهنه‌ها سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال سال خوبی برای معادن استان است، ۹۸/۵/۲۱ سامانه کاداکس برای پهنه اسلام آباد باز می‌شود و استنباط ما این است در پهنه هرسین سنگ‌های تزئینی و منگنز و در پهنه گیلان غرب بی تومین و در هردو پهنه بتوان بخشی از گچ مورد نیاز را استخراج کرد که در هردو حوزه با استقبال سرمایه گذاران داخل و خارج استان مواجه می‌شویم.

دارابی در خاتمه با اشاره به پهنه سنقر، اظهار کرد: در این پهنه فلزات اصلی و گران بها قابل استخراج است و ما باید همه توان خود را بگذاریم تا ایمیدرو پای کار بیاید و سرمایه گذاری کند تا بتوان تحولی در سنقر به وجود آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار