امام جمعه تبریز گفت: هدف اروپا و آمریکا چیزی جز متوقف کردن ایران در مسیر حرکت و در راهبرد خود و ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای نیست، ولی باید بدانند که دیگر به آخر خط رسیده‌اند.
کد خبر: ۷۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 02 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به نشست بی‌نتیجه وین و عملیات آمریکا اظهار کرد: یکی از رویدادهای هفته جاری نشست تقریبا بی‌نتیجه معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور با ۱+۴ در وین بود و در حالی به پایان رسید که اروپایی‌ها ۱۱ تعهد در زمین مانده در چارچوب برجام دارند که یکی از مهم‌ترین تعهدات، فروش نفت ایران و بازگشت پول آن به کشور است.  

هدف مشترک اروپا و آمریکا علیه ایران

وی افزود: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد، اروپایی‌ها آماده نیستند تا به صورت میدانی کار انجام دهند و آنها دوست دارند فقط حرف بزنند و اینکه چرا اروپایی‌ها دوست دارند حرف بزنند، به هدف مشترک‌شان  با آمریکایی‌ها برمی‌گردد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: هدف اروپا و آمریکا چیزی جز متوقف کردن ایران در مسیر حرکت و در راهبرد خود و ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای همچنین فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران است ولی باید بدانند که دیگر به آخر خط رسیده‌اند و تحریمی در چنته ندارند و هر آنچه داشتند را خرج کردند ولی ملت ایران تسلیم آنها نشده و نخواهد شد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آمریکا تلاش کرد تا با فضاسازی در رابطه با خطر حمله  نظامی، مردم ایران را از جنگ بترساند که این طراحی با هدف قرار گرفتن پهباد فوق پیشرفته آنها در تجاوز به آب‌های سرزمینی در دریای عمان عملا از هم پاشید و حالا یک راه بیشتر جلوی راه آمریکا نمانده است و آن عملیات فریب است تا مردم ایران را بترسانند.  

وی خاطرنشان کرد: آمریکا چند شب پیش آقای ظریف، وزیر امور خارجه پرتلاش جمهوری اسلامی را تحریم کرد و  مردم ایران اسلامی و مردم قهرمان آذربایجان ضمن محکومیت این اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل، چند نکته را به گوش دنیا و مجامع بین‌الملل می‌رساند.

تحریم ظریف نشان از شکست و بازی مسخره سیاسی است

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: این اقدام عجولانه، ابلهانه و کودکانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.  

وی افزود: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطقه است و طرح موضوع مذاکره صرفاً یک بازی مسخره سیاسی است.  

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: "راهبرد نه جنگ و نه مذاکره" که توسط مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز مطرح شد، گفتمان مقاومت و بازدارندگی بوده و تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی و مقاومت است که ان‌شاءالله دستگاه دیپلماسی با قدرت، قوت، تکیه بر عزت و مصلحت از منافع ملی صیانت کرده و زیر بار ظلم ستم آمریکا نخواهد رفت.

رئیس‌جمهور به خواسته‌های مردم توجه عملی داشته باشد

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به تبریز گفت: امید است این پروژه‌های افتتاح شده برای مردم پرمنفعت باشد.

وی با بیان اینکه بنده بدون کم و کاست حرف مردم را در شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح کردم، تصریح کرد: امیدواریم مسوولان دقت نظر داشته و شاهد تحقق عملی این خواسته‌‌ها باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقش خبرنگاران در شادابی، نشاط و امید دادن به جامعه بسیار مهم است و از همه خبرنگاران قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در کار پُراسترس خود موفق باشند.

وی ادامه داد: اکثر خبرنگاران با من تماس گرفتند و گله از عدم حضور در پوشش خبری سفر رئیس جمهور داشتند، خواهشمندیم مسوولان استانی به حضور خبرنگاران استان توجه کنند.

عدم برگزاری مراسم عزاداری قبل از غدیرخم

خطیب نماز جمعه تبریز اگر افتتاح ،جشن و عروسی وجود دارد به دهه ولایت بگذارید و امیدواریم جشن‌های خوبی برگزار شود و  تا ایام غدیر تمام نشده است، هیات‌های سینه‌زنی تا قبل از ایام غدیر مراسم عزاداری برپا نکنند.

وی به فرارسیدن سالگرد صدور فرمان مشروطه اشاره کرد و گفت: قاجار مردم را به ستوه آورده بود، مشروطه روی کار آمد به طوریکه یکی از آسیب‌های مشروطه در ایران، عدم توجه به دستاوردهای انقلاب بود و غرب‌زدگان فضا را برای مصادره و انحراف انقلاب مردمی برداشته بودند.


هشدار نسبت به بالا رفتن سن ازدواج و آسان‌گیری مراسم عروسی

وی با بیان اینکه سن ازدواج بالا رفته است، بیان داشت: مواظب باشید و مراسم را آسان بگیرید؛ فردا روز ملی ازدواج است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که در اسلام بنایی محبوب‌تر و با ارزش‌تر از ازدواج نزد خداوند برپا نشده است و سعی کنید از راه و منش ائمه اطهار(ع) الگوگیری کنیم.

آل‌هاشم، در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته بیان کرد: سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات را پیش‌رو داریم و این روز را عزیز می‌شماریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز افرادی که مدعی خادمین‌الحرمین هستند، لیاقت این وصف را ندارند، چراکه در راستای عملکرد ناصحیح سعودی ۲۷۶ حجاج ایرانی شهید شد و سپس در  سال ۷۳ در رمی جمرات ۲۷۰ نفر زیر پا مانده و بعد ۳۴۰ نفر در آتش‌سوزی در مکه جان خود را از دست دادند و در حادثه منا نیز ۵۰۰ نفر از ایرانیان جان سپردند که برخی‌ها ۴۰ روز پیکرشان آنجا مانده بود.

وی متذکر شد: سعودی‌ها با این وضعیت نمی‌توانند مدعی برگزاری برنامه حج باشند، چراکه همراهیت با وهابیت و آمریکا همچنین تلاش برای ایجاد روابط آشکار با صهیونیسم قابل قبول برای مسلمانان جهان نیست که البته دشمنان جهان اسلام نیز نمی‌توانند در مقابل مسلمانان کاری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز شهادت امام جواد(ع) گفت: ایشان مظهر مبارزه با باطل هستند و در طول عمر خود در مقابل ظالم ایستاده و تمام مشکلات را تحمل کردند ولی از پای ننشستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید شیوه زندگی امام جواد(ع) الگوی ما باشد، اذعان کرد: عمر کوتاه این امام مصادف با دو حکومت بود به طوریکه هر کدام از این حاکمان به هر شیوه‌ای افکار عمومی را منحرف می‌کردند و با فریب اذهان عمومی، خود را دیندار نشان می‌دادند.

وی خاطرنشان ساخت: در زمان ما نیز بیشتر حکمرانان جهان هویت و چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند و خود را آن چیزی که نیستند، نشان می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :