فرماندار کرمانشاه گفت: اگر مرز خسروی در ایام اربعین امسال بازگشایی شود نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۶۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 06 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه به ریاست فرماندار کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه فضل الله رنجبر با اشاره به اینکه همایش عظیم اربعین حسینی همایشی بزرگ و وحدت بخشی برای جهان اسلام و در عین حال ناامید کننده دشمنان دین و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: ملت دین دار ما در صحنه دفاع از اسلام همواره در صف مقدم بوده و سال گذشته ۷۰ موکب در سطح شهرستان کرمانشاه منهای موکب‌های استان در مسیر تردد زائرین در کشور عراق و مسیر منتهی به مرز استان داشتیم که این موکب‌ها به صورت خودجوش یا رسمی برپا شدند و قطعا امسال شاهد برپایی موکب‌های بیشتری خواهیم بود و همه این موکب‌ها غیردولتی و مردمی هستند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به کمک همه دستگاه‌ها و نهاد‌های استان در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین، افزود: همه در استان پای کار بودند و عاشقانه هرکاری از دست شان برآمد دریغ نکردند؛ فرهنگ عاشورایی باید به نسل بعد منتقل شود، همه بزرگ‌تر‌ها باید عرصه را برای کار نوجوانان در دستگاه امام حسین (ع) فراهم کنند و باید این فرهنگ دست به دست به نسل‌های بعد منتقل شود تا این فرهنگ پذیرایی و مهمان نوازی از زائران برای استان ما بماند.

رنجبر در ادامه گفت: امنیت و برکت کشور ما در توجه به فرهنگ حسینی است، فرهنگ حسینی برای ما عزت، مقاومت و تدبیر در امور به ارمغان آورده است.

وی با تاکید براینکه امسال باید به نظم و انضباط موکب‌ها توجه بیشتری داشته باشیم، ابراز داشت: توجه به مسائل بهداشتی، نظم و انضباط، اسکان و امنیت حائذ اهمیت است، شهرداری کرمانشاه باید سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار را افزایش دهد و به این موضوع باید توجه بیشتری داشته باشد.

فضل الله رنجبر در ادامه با بیان اینکه تمام حسینه ها، مساجد، مدارس، ادارات باید آمادگی لازم را جهت اسکان زائرین داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازمان ورزش و جوانان، سازمان هلال احمر، سپاه پاسداران و شهرداری سالن‌های ورزشی را در اختیار زائرین در صورت لزوم قرار دهند.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مرز خسروی بیان کرد: ما باید آمادگی خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم و حجم کار ما نیز چند برابر می‌شود، همچنین با کمک سپاه پاسداران کانکس‌هایی که موجود است را برای اسکان ضروری زائران آماده کنیم و از ظرفیت ستاد اردو‌های راهیان نور که هر ساله با ما همکاری می‌کنند استفاده کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه استان ما زمانی رشد و پیشرفت می‌کند که هر کاری از ما بر می‌آید برای خدمت به مردم انجام دهیم، گفت: امسال باید یک بانک اطلاعاتی جامع داشته باشیم تا در صورت افزایش زوار آماده باشیم، همچنین پایگاه مقاومت بسیج سال گذشته رکنی برای راهنمایی زائران در سطح شهر بود، امسال نیز باید چند گروه با همکاری بسیج برای راهنمایی زائران داشته باشیم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر مرز خسروی امسال بازگشایی شود، برای استان ما یک پتانسیل خوب برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و بالا بردن سطح درآمد مردم است، گفت: گردشگری مذهبی راه گشای کاهش نرخ بیکاری استان است، همچنین برای رونق بازار‌های فروش باید دست فروش‌ها سازماندهی و نمایشگاه‌های فروش سوغاتی در کنار موکب‌ها برپا شود.

محور دوم صحبت‌های فرماندار کرمانشاه در این جلسه در مورد برگزاری با شکوه جشن‌های عید بزرگ غدیر بود.
رنجبر با عنوان اینکه هرکس که در عرصه مذهبی فعال و دلسوز دین و دینداری است باید به عید غدیر بها و اهمیت دهد، اظهار کرد: با درایت و تمام توان این جشن بزرگ ملی و مذهبی را امسال با کمک ستاد عتبات عالیات، هیئت امنای مساجد، اتاق اصناف و شهرداری برگزار و همچنین با کمک سپاه پاسداران و بسیج باز خوانی حادثه عظیم غدیر در جوار حوزه علمیه امام خمینی واقع در بلوار طاقبستان اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار