رئیس دانشگاه پیام نور ایلام؛
رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: سرانه فضای ورزشی دانشگاه پیام‌ نور ایلام در بین ۳۲ دانشگاه مرتبط کشور در رده چهارم قرار دارد و این نشان از توجه این دانشگاه به مقوله ورزش است.
کد خبر: ۷۶۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 07 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس سهراب زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : دانشگاه پیام نور با شعار آموزش برای همه در همه جا و برای همه کس، تلاش کرده تا باری از آموزش کشور را بر عهده بگیرد.

وی، افزود: مهمترین رویکرد دانشگاه پیام‌ نور که در بند‌های اساس‌نامه بر آن تاکید شده مشارکت دانشجویان در مسائل اجتماعی و فرهنگی است که دانشگاه پیام‌ نور ایلام در این راستا با فرهنگ‌سازی گام‌های مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت برداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام، افزود: سال های ۸۹ - ۹۰ بیش از ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کردند که هم اکنون به حدود 5 هزار دانشجو یعنی یک چهارم کاهش یافته است.

وی، تصریح کرد: این تعداد دانشجو در ۴۶ رشته تحصیلی علمی، فنی مهندسی، علوم انسانی و پایه و مشغو ل به تحصیل هستند و ۹۰ درصد دانشجویان، اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور بومی استان هستند.

سهراب زاده یادآور شد: تمامی شهرستان‌های استان به‌ جز شهرستان سیروان دارای شعب دانشگاه پیام‌نور هستند که خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی به دانشجویان ارائه می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه حدود نیمی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و قبول شدگان کنکور سراسری کارشناسی ارشد از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند، افزود: ساختار دانشگاه پیام نور به گونه ای است که در طول سالهای گذشته سطح علمی خود را به طور مناسبی حفظ کرده و فارغ التحصیلان این دانشگاه از سطح دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل امکان پذیرفته شدن آنها در آزمون های استخدامی و کنکور بالاتر است.

سهراب زاده، با اشاره به اینکه ۸ تیم پژوهشی در دانشگاه ایلام تشکل شده است، گفت: ما آماده کار پژوهشی در تمام حوزه هستیم و تاکنون با ۱۰ دستگاه اجرایی در در راستای انجام برنامه های پژوهشی همکاری و تعامل برقرار شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان ایلام ،تصریح کرد: راه اندازی خانه سلامت، مرکز مشاوره، تشکیل سمن در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین برنامه‌های اجرایی موفق در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در این فضای آموزشی است.

وی، بیان کرد: سرانه فضای ورزشی دانشگاه پیام‌ نور ایلام در بین ۳۲ دانشگاه مرتبط کشور در رده چهارم قرار دارد و این نشان از توجه این دانشگاه به مقوله ورزش است.

سهراب زاده، ادامه داد: هم‌اکنون ۴ سالن ورزشی در دانشگاه‌های پیام‌ نور شهرستان‌های ایلام، دهلران، دره‌ شهر و سرابله فعال بوده که در طول سال مسابقات ورزشی مختلفی در این فضا‌ها برگزار می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: نشریات دانشجویی، دانشگاه پیام‌نور استان در بین دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، سال گذشته موفق به کسب ۹ مقام شد که این امر مهم نشان از اهمیت این مرکز آموزشی به مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی در بین دانشجویان است.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام، یادآور شد: در راستای کمک مالی به دانشجویانی که برای پرداخت شهریه با مشکل مواجه هستند، این دانشگاه اقدام به راه اندازی صندوق دانشجویی کرده که در پایان هر ترم با بررسی در خواست دانشجو کمک هزینه تحصیلی به آنان ارائه خواهد داد.

وی، تاکید کرد: این دانشگاه دارای پایین ترین میزان شهریه در بین دانشگاه های شهریه بگیر کشور است و هیچ دانشجویی بخاطر نداشتن پول از تحصیل در این دانشگاه محروم نمی شود.

سهراب زاده، افزود: در حال حاضر از سه طریق شامل بانک انصار، بنیاد علوی و صندوق رفاه دانشجویان امکان پرداخت وام قرض الحسنه شهریه به دانشجویان متقاضی وجود دارد تا افرادی که دارای بضاعت مالی مناسب نیستند برای تحصیل در دانشگاه با مشکل مواجه نشوند.

وی، خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی در سال‌ جاری، دبیرخانه ستاد اربعین پیام‌ نور سراسر کشور در دانشگاه پیام‌ نور استان ایلام مستقر خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار