هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شد.
کد خبر: ۷۷۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 08 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

اگر بطور خلاصه بخواهیم خبرنگاری را تعریف کنیم، باید گفت: خبرنگار در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است، او باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره‌های آموزشی دیده، به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند، خبرنگار خوب، خبرنگاری است که دارای این ویژگی‌ها باشد: ذوق و استعداد، سرعت و حق طلبی

خبرنگار تابناک، بمناسبت روز خبرنگار با تعدادی از مدیران استان کرمانشاه گفتگو کرد و از آنان خواست در یک جمله خبرنگار را تعریف کنند که در ادامه میخوانیم:

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی: خبرنگاران می‌توانند در نشان دادن چهره واقعی جامعه نقش داشته باشند به شرطی که حواشی حذف شود، خبرنگار‌ها قطعا یکی از ارکانی هستند که بیشترین میزان شفافیت را به جامعه نشان خواهند داد.

بیاتی مدیرکل فرودگاه بین المللی کرمانشاه: لازمه وجود یک خبرنگار خوب، علم، دانش، تجربه و جسارت است که در کنار آن با سرعت، دقت و صحت که ۳ اصل مهم در کار خبری است عامل موفقیت خواهد بود.

رنجبر فرماندار کرمانشاه: خبرنگاران مجاهدان عرضه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه هستند، خبرنگاران چشم بینای ملت اند که در جهت انتخاب مسیر درست و خدمتگزاری صادقانه به مردم در مدیریت صحیح امور نقش آفرینی می‌کنند.

مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع برق: روز خبرنگار را خدمت تمامی خبرنگار زحمت کش و پیگیر که اطلاع رسان خبر‌های ما هستند تبریگ و تهنیت عرض می‌کنیم، در بخش مدیریت مصرف برق قسمتی از کارمان را مدیون خبرنگاران هستیم که به صورت ویژه تبریک و تهنیت عرض مینمائیم.

ابراهیم مرادی نائب رئیس شورای شهر کرمانشاه: خبرنگار‌ها امین مردم و مسولین، و واسطه همدلی، هم فکری و ارتقای کیفیت جامعه اند.

جهانیان مدیرکل سازمان بازرسی: اصحاب رسانه همیشه بیانگر اطلاع رسانی و ارائه خدمات شایسته و به جا در رابطه با روشن گری اند، شفاف سازی و اطلاع رسانی درست از وظائف اصلی آنهاست که هدف بسیار والایی است، خبرنگاران در جهت مبارزه با هر نوع مسعله اقتصادی و فساد مثمرثمر خواهند بود.

حجت الاسلام لروند امام جمعه کنگاور: خبرنگاری نوعی امانت داری است، هر خبرنگار در درجه اول باید امانت دار باشد تا آن چیزی که اتفاق می‌افتد را انعکاس دهد، با توجه به اینکه در قرآن به قلم قسم خورده شده است موضوع نامقدس نباید انگاشته شود و دروغ و افترا نبندند، بنابراین خبرنگاران به این نکته بایستی دقت نمایند، نکته دیگر اینکه خبرنگار باید صریح اللهجه باشد و حتما باید درد جامعه را به عنوان نقد دلسوزانه انعکاس دهد، نه به عنوان مچ گیری، خبرنگار باید بتواند رسالت خبرنگاری را به جا بیاورد، این روز را به خبرنگاران عزیز و دل سوز تبریک گفته و به یاد شهید صارمی، یاد خبرنگاران شهید را گرامی میداریم.

عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه: ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرنگاری یکی از حساس‌ترین مشاغل موجود در جامعه است و کسانی که خبرنگار اند وظیفه بسیار حساس و خطیری دارند، هر کسی که در این عرصه است باید بداند وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد که می‌تواند پیگیر مطالبات مردم باشد، خبرنگار باید ببیند، بشنود و پیگیری کند.

فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: خبرنگاران فرهیختگان عرضه اطلاع رسانی و نگارندگان حقیقت و دانایی اند.

جمالی نیا فرماندار شهرستان سرپل ذهاب: درود بر خبرنگاران که در بلندای مسیر حق و عدالت قلم میزنند و هم اینکه از حرفه مقدسشان جز برای حضرت دوست عمل نمی‌کنند و خدمت مردم را اولویت دارند و در حوزه خصلت‌ها و خصایص بی همتا در امانت داری اند و تعهد به مردم دارند و به پاسداشت شهیدان رسانه‌ها ان شاء الله بتوانیم برنامه‌های پیش روی هفده مرداد را که نکو داشت خبرنگار است همراهی کنیم.

قاسمی مدیرکل تأمین اجتماعی: خبرنگاران صدای رسای مسولین به مردم هستند، این روز را به همه خبرنگاران عزیز تبریک عرض می‌کنیم.


قادری مدیرکل میراث فرهنگی: خبرنگاری نشانه‌ای از بلوغ در همه ابعاد است، خبرنگار باید به بلوغ فکری، عقلی و فرهنگی رسیده باشد، عملکرد خبرنگار تبلوری از بلوغ اجتماعی است.

طلوعی شهردار کرمانشاه: تشکر ویژه داریم از تمام خبرنگاران عزیز که با توجه به مشکلات، رسالت خود را فراموش نکرده اند، عشق به جامعه و حرفه که باعث اطلاع رسانی، رشد و تعالی جامعه میشود و اطلاع رسانی در تمام حوزه‌ها را به نحو احسن انجام میدهند قابل ستایش است ضمن اینکه این عزیزان مطالبه گران به حق جامعه اند که باعث می‌شود امر خبرنگاری قداست خاصی داشته باشد، امیدواریم روزی برسد که این قشر زحمت کش بدون هیچ دغدغه و مشکلی به فعالیتشان ادامه دهند، درود میفرستیم بر شرف این زحمت کشان عزیز.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار