هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب برای رونق منطقه و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۷۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 10 August 2019

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به اینکه بعضی افراد و رسانه‌ها بدون توجه به اصل نظر کارشناسی به دنبال حواشی هستند، اظهار کرد: مدتی پیش هنگام بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب، معاون اقتصادی نهاد ریاست جمهوری از علت ضعف کارخانجات و واحد‌های تولیدی سوال کردند که بنده نیز مهمترین عاملی که باعث ایجاد این ضعف‌ها شده است را گره زدن سرنوشت این منطقه به پروژه پتروشیمی چهارم بیان کردم که این یک حرف کارشناسی است نه مخالفت با پتروشیمی چهارم، برای پتروشیمی چهارم تا انجام اقدامات لازم همچون سرمایه گذاری، مدت زیادی زمان لازم است و ما نمی‌توانیم تا آماده شدن این پروژه، منطقه ویژه اقتصادی را رها کنیم.

وی افزود: حرف کلی ما این است که تا مهیا شدن پتروشیمی چهارم، جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، بدنبال مستقر کردن واحد‌های تولیدی و اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی باشیم و پس از آماده شدن پتروشیمی، از ظرفیت آن در منطقه ویژه استفاده کنیم، این حرف کارشناسی است نه مخالفت با احداث پتروشیمی چهارم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند در صنایع پایین دست پتروشیمی کار کند و وزیر نفت هم بر این موضوع تاکید دارند، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب به دلیل نزدیکی به بازار عراق برای خود شهرستان، استان و کشور بسیار مهم است و همه باید از این فرصت ویژه استفاده کنیم، مدیران استان و سهامداران باید تلاش کنند که این منطقه ویژه تبدیل به منطقه پررونق اقتصادی شود.

ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه باید صنایعی را در این منطقه کار کنیم که بیشترین تاثیر اقتصادی را داشته باشد، گفت: بدون اینکه در مورد خوب یا بد بودن پروژه پتروشیمی چهارم قضاوت کنیم، گره زدن سرنوشت منطقه ویژه اقتصادی به پروژه پتروشیمی چهارم اشتباه است؛ ما باید تا زمانی که شرایط اجرا شدن پروژه پتروشیمی چهارم مهیا می‌شود، از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی استفاده ببریم.

حاتمی عنوان کرد: شهرستان اسلام آباد غرب بعد از شهر کرمانشاه دارای بیشترین جمعیت است، بنابراین وظیفه خود میدانیم که بیشتر به آن توجه و با تمام توان جهت ایجاد اشتغال و رونق منطقه ویژه اقتصادی بکوشیم.

وی با بیان اینکه تا به حال در آن منطقه فقط یک واحد مستقر شده، خاطرنشان کرد: ما پیگیر استقرار واحد‌های دیگر هستیم، زیر ساخت و زمین منطقه ویژه کمتر مهم است، اما قانونی که بر منطقه ویژه حاکم است، جذابیت‌هایی که برای جذب سرمایه گذار دارد و مشوق‌های که برای سرمایه گذاری دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اقتصادی در ادامه با بیان اینکه باید در منطقه ویژه واحد‌هایی که توجیه اقتصادی دارند تشکیل دهیم، تصریح کرد: اسلام آباد غرب باید از این پتانسیل استفاده و برای جوانان اشتغال ایجاد کند و همه مسئولین استان علاقه‌مند هستند هرچه سریعتر انجام شود.

حاتمی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها جز کشور‌های اول هستیم، افزود: باید از این ظرفیت استفاده کنیم، کرمانشاه نیاز به گفتگو کارشناسی در رابطه با مسائل و مشکلاتش دارد و همچنین باید نظرات کارشناسی در رابطه با استفاده بهینه از منطقه را بدون سو برداشت به تبادل نظر گذاشته و بررسی کنیم تا به یک نتیجه درست برسیم؛ ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سرمایه گذار جذب منطقه شود، واحد‌های بیشتری مستقر شوند و مدیریت استان نیز از هیچ کمکی برای رونق منطقه و تشکیل واحد‌ها در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب دریغ نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار