نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین گفت: شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی و عمران شهرستانی، بستر مناسبی برای توسعه پایدار با مشارکت مردم هستند.
کد خبر: ۷۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 13 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه آئین رونمایی از شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کنگاور با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، فرماندار کنگاور، بخشداران شهرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های امنیتی شهرستان برگزار شد.

حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان‌های صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی در آئین رونمایی از شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کنگاور، ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران را فرصتی برای ایجاد اشتغال در شهرستان کنگاور دانست و گفت: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای توسعه پایدار در شهرستان‌ها با مشارکت مردم و محقق نمودن شعار مردمی کردن اقتصاد فراهم نمایند.

سلیمانی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه فرد اشتغالزایی شهرستان کنگاور، این تعاونی می‌تواند در راستای توسعه شهرستان نقش مؤثری برای خلق ثروت و ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این آئین عنوان کرد: برای راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کنگاور که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ایجاد شده است بیش از نیمی از جمعیت شهرستان عضو شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین اظهار نمود: اعضای مشخص شده برای هیئت مدیره این تعاونی افراد با سابقه کار اجرایی و مدیریتی بوده که امیدورایم بتوانند با مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص شرکت در مناقصه‌ها و اجرای پروژه‌ها تعامل و همکاری داشته و سود بیشتری را برای اعضا که همان افراد جمعیت شهرستان است فراهم و در توسعه و عمران کنگاور حضور فعال و مستمر داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل می‌شوند.

ایشان انجام فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهر و روستاها، ایجاد و اداره واحد‌های اقتصادی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در حوزه شهرستان را از اهداف این شرکت‌ها برشمرد و ادامه داد: تملک اراضی بافت‌های فرسوده، انجام هر گونه معامله، خرید اوراق بهادار برای مدیریت منابع تعاونی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه به صورت شرکت مادر تخصصی هلدینگ از اهم فعالیت‌های شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی است.

گفتنی است: قانون مربوط به تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران در ۲۸ آذر سال ۹۳ شامل ۱۵ ماده و ۹ تبصره، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسیده است.

شایان ذکر است: هیات مدیره منتخب شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان کنگاور گزارشی از روند تشکیل شرکت از جمله اطلاع رسانی، تشکیل هیات مدیره و مراحل قانونی ثبت شرکت را ارائه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار