معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر دنبال شدن مشارکت اجتماعی به عنوان راهبرد مدیریت استان گفت: سمن ها به عنوان رابطان امین بین مردم و حاکمیت تاثیرگذارترین اقدامات را می توانند داشته باشند.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 13 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، محمدابراهیم الهی تبار در گردهمایی سازمان های مردم نهاد استان در روز کلی تشکل های اجتماعی و مردم نهاد اظهار داشت: نتیجه واگذاری امور به مردم در حوزه اجتماعی افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی خواهد بود سمن ها و سازمان های مردم نهاد بخوبی نشان داده اند که می توانند در توسعه کلان نقش آفرین باشند.

 وی گفت: مسائل اجتماعی با دستورالعمل و بخشنامه حل نمی شود و لازم است که تمرکز بر تغییر رفتارهای اجتماعی باشد چرا که این مسائل یک شبه حل نمی شود حوادث و رخدادهایی برمسائل اجتماعی اثرگذارند. مهم این است که نبض مسائل اجتماعی در دست بگیریم و به موقع اثرگذار باشیم.

 الهی تبار افزود: اگر خواهان عبور از مشکلات هستیم باید جامعه توانمند داشته باشیم.توانمند شدن جامعه هم به تقویت سازمان های مردم نهاد باز می گردد. سمن ها رابطان امین بین مردم و حاکمیت هستند.

 وی گفت: موفقیت مستلزم مداخلات تاثیرگذار است و سازمان های مردم نهاد موثرترین کسانی هستند که میتوانند این کار را انجام دهند نمونه موفق این مداخلات کاری بود که در زلزله کرمانشاه صورت گرفت و مانع بروز رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی شد. در باقی آسیب های اجتماعی نیز اگر چنین مداخلاتی صورت بگیرد موفق خواهیم بود.

 معاون سیاسی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از کارهای خوب این دولت و وزیر کشور که نقش اول را در طرح آن داشنت پرداخت به مسائل اجتماعی بود با رصد شاخص ها و پی بردن به وضعیت نامطلوب و طرح ان در محضر رهبری بود که تعبیر را داشتند که ۲۰سال عقب افتادیم که برای جبران آن باید همه تلاش کنند.

 

وی بیان کرد : کار مداخله اجتماعی فقط برعهده دولت نیست بلکه یک حرکت همگانی به ویژه از درون خانواده ها و آموزش و پرورش باید شکل گیرد چرا در زلزله موفق عمل کردیم و در کمتر از یکسال و نیم ۹۵هزار واحد بازسازی و ترمیم شد؟! بخاطر مشارکت همگانی بود اکنون نیز اگر نرخ رشد طلاق،. خودکشی،نزاع های فردی و جمعی متوقف شده و در حال کاهش است که نتیجه مشارکت بوده است.

الهی تبار افزود: مدیران دستگاهها به شکل کمی و کیفی در تقویت سمن ها تلاش کنند و حضور سازمان های مردم نهاد را در حوزه خود لازم بدانند همواره یکی از آیتم های ارزیابی من از عملکرد مدیرلن، میزان بهره گیری آنها از سمن ها بوده است.

 وی گفت: شرط تحقق اسناد توسعه ای که برای استان نوشته میشود مشارکت و نقش آفرینی مردم است مبحث انسان سالم را سمن ها می توانند دنبال کنند و هدایتگر مردم به سمت جامعه سالم باشند.

 

الهی تبار ادامه داد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی، حضور سمن ها می تواند به تقویت فرهنگ کار منتج شودکارآفرینی می تواند به عنوان حرکتی ویژه و مقدس برند سازی شود کرمانشاه زیبایی های فراوانی دارد که می توانند برند استان شوند.

 وی گفت: دستگاه ها تسهیل گر ورود سمن ها باشند و میطلبد که مومنانه و با اعتقاد به سازمان های مردم نهاد بنگرند نه بر اساس آئین نامه های اداری نشست فعلی سمن های استان نوعی پارلمان است لازم است که از جمع سمن ها هیاتی اندیشه ورز تشکیل شود و‌در ان مسایل و مباحث سمن ها و موضوعات استان مطرح شود.

 الهی تبار گفت: کرمانشاه ۲۰۲۰ میتوان یکی از دستورکارهای این هیات اندیشه ورز باشد رویدادمهم کرمانشاه ۲۰۲۰ بهانه ای برای جهش در توسعه استان باشد و تحولات مختلفی را به دنبال خود داشته باشد.

وی افزود: برای توانمند سازی تشکلها نیاز به تدوین قانونی همانند قانون احزاب است لازم است که مسیر برای پیشقدم شدن سمن ها هموار شود.

به گفته این مقام مسئول ما درتاریخ و فرهنگ دیرین خود سابقه ریشه داری در موضوع مشارکت های اجتماعی داریم در ماندگاری فرهنگ عاشورا یا هویت ملی مان گروههای اجتماعی بسیار اثرگذار بوده اند در حوادث آتش سوزی ها در استان سمن ها و سازمان های مردم نهاد سخت کوشان و مجاهدانه حضور پبدا کردند که جای تقدیر دارد.

 الهی تبار بیان کرد : نظارت دستگاهها بر سمن ها را باید از باب صیانت قلمداد کرد اعتقادم بر عدم دخالت و سخت گیری است ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و باید مواظبت شود که گروهها در مسیرهای ویژه قرار نگیرند. همین مواظبت ها بوده که پای متعرضان به منافع ملی را تاکنون کوتاه کرده است.

 الهی تبار گفت: حرکت دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه ای تداوم پیدا کرده و از مرحله آمار و اطلاعات به عملیات و اقدام درآید. با اقدام شهرداری قرار بر احداث ۱۶زمین ورزشی در سکونتگاههای غیررسمی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار