پوستر نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان در آیینی با حضور مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان و پیشکسوتان در سالن استاد حاتمی‌نژاد در مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی این حوزه رونمایی شد.
کد خبر: ۷۷۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 18 August 2019

شهریار قلی‌گشتی، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان، در این آیین گفت: آبادان دارای هنرمندان کشوری و بین‌المللی است که دارای هویت شناخته شده است و‌ به دلیل اقوام مختلف باید از هنر و هنرمندان در قومیت‌های مختلف حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آبادان هنرمندان توانمند و با اخلاقی دارد که می‌توان با تکیه و اعتماد به آنها بهبود و ارتقا سطح فرهنگ عمومی را افزایش داد.

جمال نصاری، استاد دانشگاه، نیز در این آیین گفت: تئاتر عربی در خوزستان به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارد که با حمایت بیشتر می‌تواند در عرصه ملی و بینالمللی حایز رتبه شود.

عبدالرضا سواعدی، دبیر نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان، هم در این آیین اظهار کرد: تاکنون در استان به تئاتر عربی خوب پرداخته نشده است که با حمایت‌های رییس حوزه هنری خوزستان و مدیر حوزه هنری آبادان تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان این که این همایش با شش اثر فاخر به مدت سه روز از 22 تا 24 مرداد در آبادان برگزار می‌شود افزود: این همایش فرصتی است برای معرفی استعداد جوانان و تاتر بومی در استان خوزستان است.

نمایش حمل فی مریاء الذئاب نوشته حسن سلطانی و کارگردانی هادی جرف از سوسنگرد، نمایش ربال نوشته عبدالعظیم عساکره و کارگردانی عبدالعظیم عساکره از ماهشهر، نمایش حوادث لم تکن بالحسبان نوشته سالم باوی و کارگردانی سید کاظم قریشی از کارون، نمایش الورشه نوشته سید عدنان طاهری و کارگردانی یوسف محسناوی از ماهشهر نمایش رسیس نوشته رضا حویزاوی و کارگردانی رضا حویزاوی از سوسنگرد، نمایش لعبه الموت نوشته محمدرضا قاسمی و کارگردانی جاسم حروبی از شادگان در مدت برگزاری این همایش روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار