کد خبر: ۷۷۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، در بازدید مهندس پوریانی و اعضای هیئت مدیره و تیم همراه پس از ورود به شهرستان منوجان در محل هتل کنتوکی سرراس مورد استقبال و خوش آمد گویی امام جمعه منوجان، دادستان، فرماندار، نماینده پنج شهرستان جنوبی، و اعضای شورای اداری و دیگر مسئولین قرار گرفتند سپس مهندس پوریانی و هیئت مدیره با همراهی مسئولین شهرستان اقدام به بازدید از پروژه و اقدامات انجام شده توسط شرکت نمودند.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
سوئیت‌های کپری شامل سه بخش می‌باشد: ۹ سوئیت ۶*۴ و ۲۳ سوییت ۳*۴ و ۲ سوئیت توپ شکل یه قطر ۵ متر است و سوئیت‌های سیاه چادر شامل ۶ عدد سکوی سیاه چادر به زیربنا ۴۳۰ مترمربع هر سکو به متراژ ۹*۸ می‌باشد که جهت برپایی چادر‌های عشایری هستند که جانمایی آن‌ها و فونداسیون سنگی صورت گرفته است تا به اینجای کار چادر‌ها برپا شده اند.
در ادامه فاز اول آلاچیق‌های چوبی نشیمن که ۴ سکوی نشیمن در مرکزیت سوئیت‌ها به زیر بنا ۸۰ مترمربع واقع شده و هر کدام از آن‌ها به قطر ۵ متر ودارای ستون‌های چوبی وفنداسیون سنگی وسقف چوبی که بصورت آلاچیق شکل گرفته اند تشکیل شده است.

مجموعه پذیرش و اداری هتل به زیر بنای ۱۱۵ متر مربع و شامل حمام وسرویس بهداشتی مجهزا به ابعاد ۵*۶ متر و دو قیمت مدیریت واداره هر کدام به ابعاد ۳*۴ متر و بصورت تو به قطر ۲ متر سقف آن با شاک ودیوار‌های آن جهت مهار شاک با بلوک احداث شده است.
رستوران هتل در غرب پروژه واقع شده است که حدود ۸۰۰ مترمربع زیربنا دارد ودارای آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و در محوطه خود شامل دریاچه مصنوعی وآلاچیق‌های نشیمن در اطراف آن طراحی شده است این بخش از پروژه در مرحله ظریف کاری، کاشی کاری و تجهیز رستوران می‌باشد.
فاز دوم مجتمع شامل آبشار مصنوعی، رستوران و کافی شاپ سنگی، آلاچیق‌های نشیمن، راه پله، پل کابلی، سد طراحی و درحال ساخت می‌باشند.
آبشار مصنوعی: یکی از مهمترین بخش‌های فاز دوم مجتمع بخش تفریحی آبشار مصنوعی می‌باشد که در ارتفاع ۱۰۰ متری واقع در کوه قرار دارد ومسیر آن طراحی ولوله‌های آن جهت رفت وبرگشت آب نصب شده است که برای تآمین آب این آبشار استخری مصنوعی تعبیه شده است که آب موردنیاز را انباشته کند.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
رستوران وکافی شاپ سنگی
رستوران وکافی شاپ سنگی مجتمع که در جنب بزرگ راه بندرعباس کرمان در کوه و همچنین حوضه جنب رودخانه راشامل می‌شود که در قسمت‌های مختلف کوه ۶ عدد سکوی سنگی در ابعاد مختله جهت ساخت کافی شاپ و رستوران تعبیه و جانمایی شده است که ازاین ۶ سکوی درحال حاضر ۳ سکو آن ساخته شده است طراحی این سکو‌ها بصورت آلاچیق ترکیبی از سنگ وچوب می‌باشند که به میزان ۴۰ %پیشرفت داشته است.
پل کابلی وپل چوبی: جهت راه دسترسی به فاز دوم مجتمع برای عبور از رودخانه پل چوبی به طول ۲۰ متر تعبیه وطراحی شده است که پایه‌های آن با استفاده از سنگ رودخانه‌ای اجراشده است و برای ورود به فاز اول مجتمع در کوه وعبور از رودخانه پل کابلی به طول ۸۰ متر را داریم که محل پایه‌های های آن جانمایی شده وخاکبرداری شده است و برای اجرای بقیه روند ساخت دستگاه مشاور باید طراحی‌های خود را ارائه دهد.
نمایشگاه صنایع دستی معین اقتصادی که در جنب هتل قرار دارد در قسمت شرق مجتمع منتهی به ورودی ساختمان نمایشگاه به زیر بنا ۲۰۰ مترمربع شامل ۵ سویت پیوسته ومرتبط بهم که به روند ساخت سویت‌ها بنا شده است و دارای ۴ عدد نورگیر می‌باشد که جهت برپایی نمایشگاه‌های مختلف دراین سویت‌ها که درابعاد ۴*۵ و ۳*۴ می‌باشند که هم اکنون درحال بهره برداری می‌باشد.

بازدید از سالن آمفی تئاتر: در بخش دیگر، مجتمع کنار جنب دریاچه مصنوعی سالن آمفی تئاتر است که دستگاه مشاور درحال طراحی جهت تهیه نقشه‌های اجرایی آن می‌باشد.

بازدید از قلعه تاریخی منوجان: قلعه تاریخی منوجان
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
اگر بخواهیم یکی از مناطق مهم باستان شناسی ایران را نام ببریم بدون شک استان کرمان یکی از آن هاست، استانی که قدمت بلندبالا، آثار تاریخی زیادی را برایش به ارمغان آورده و آن را در شمار یکی از پر گردشگرترین شهر‌های ایران قرار داده است. استان کرمان قلعه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده که تماشای آن‌ها شما را به قرن‌ها قبل می‌برد، یکی از این قلعه ها، قلعه تاریخی منوجان است. می‌خواهیم درباره قلعه تاریخی منوجان حرف بزنیم، در ادامه الی گشت را همراهی کنید.
کرمان با بیش از ۶۶۰ اثر تاریخی یکی از استان‌های تاریخی و مهم ایران است، آثاری که به ثبت ملی رسیده اند و گردشگران زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند. یکی از شهرستان‌های مهم این استان منوجان است که در مسیر جیرفت و هرمزگان و در ۴۰۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد و از آب و هوایی گرمسیری و مرطوب برخوردار است. این شهر با مساحت بیش از ۷ هزار کیلومتر مربع دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است.
منوجان جاذبه‌های زیادی دارد که پیشینه تعدادی از آن‌ها حتی به صد‌ها سال قبل برمی گردد. یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر و استان کرمان قلعه تاریخی منوجان است، قلعه‌ای که با نوسازی‌هایی که بر روی آن انجام می‌شود به یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های ایران تبدیل می‌شود. این قلعه از میراث تاریخی جنوب کرمان است، قلعه‌ای منحصربفرد که در جنوب استان کرمان قرار دارد و می‌تواند تعداد گردشگران این منطقه را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. هر چند تا همین اواخر توجه چندانی به این قلعه نشده بود، اما مطمئنا این قلعه بعد از احیا می‌تواند دیدنی و باشکوه شود.
قلعه منوجان که قدمت آن به بیش از هزار سال قبل برمی گردد تا قبل از مرمت و بازسازی در حال ویرانی بود، اما امروز با اجرای پروژه در حال رسیدن به شکوه قبلی اش است. این طور که مشخص است معمار این قلعه و قلعه‌های بم و کهنوج یک نفر بوده است. عده‌ای قدمت این قلعه را متعلق به دوره ساسانی می‌دانند هر چند که عده‌ای هم با توجه به حفاری‌ها و اشیای کشف شده معتقدند که این قلعه بسیار قدیمی‌تر و برای دوران ماقبل تاریخ است. قلعه تاریخی منوجان با خشت، گل و سنگ ساخته شده و با برج و باروی محکمی که دارد از شهر و اهالی این منطقه به خوبی محافظت می‌کرده است. با تحقیق بر روی سفال‌هایی که در این منطقه کشف شده این طور بر می‌آید از اوایل اسلام تا قرن‌های ۷ و ۸ هجری افرادی در این قلعه زندگی می‌کرده اند.
در حدود ۳ کیلومتری این قلعه بقایایی از یک کوره آجرپزی به چشم می‌خورد که به گفته عده‌ای برای ساخت این قلعه حدود ۳ هزار نفر کارگر در این مسیر می‌ایستادند و با دست به دست کردن آجرها، مصالح را به قلعه می‌رساندند. بدین ترتیب قلعه‌ای مستحکم شکل گرفت که سال‌ها پناهگاهی مهم برای اهالی این شهر بود. با این که این قلعه بار‌ها هدف تهاجم اقوام و طوایف بسیاری بود، اما تا همین قرن اخیر افرادی از ان استفاده می‌کردند. در واقع، موقعیت مکانی این قلعه به گونه‌ای است که در مسیر راه تجاری بندر هرمز به جیرفت قرار گرفته و به همین دلیل در قرن چهارم جایگاه خاصی داشته و در دوره‌های سلجوقی تا صفوی هم همچنان فعال بوده و کاربرد‌های زیادی داشته است.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
امروز برای اجرا و توسعه این قلعه طرحی در دست اجراست که احتمال می‌رود تعداد گردشگران این منطقه را بیشتر کند و توریستان بین المللی و داخلی زیادی را به این شهر بکشاند. مقصود از مرمت این قلعه افزایش گردشگران داخلی و خارجی و همینطور گردشگران علمی و تاریخی است. قرار است که در این محل موزه‌ای هم ساخته شود تا اشیای کشف شده در قلعه در آن به نمایش در بیاید.
کافیست کمی با آثار باستانی و مکان‌های تاریخی میانه خوبی داشته باشید تا بازدید از قلعه‌های قدیمی به یکی از جذابیت‌های سفرتان تبدیل شود. قلعه‌ها با معماری خاص خود و برج و بارو‌هایی مستحکم همیشه از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اند، سازه‌های باابهت و باشکوه که شما را به سفر‌های تاریخی می‌برند و معمولا در ارتفاعی بلند احداث می‌شوند تا مشرف به شهر و مناطق اطراف باشند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از قلعه‌ها بالا رفتن از برج‌های دیدنی بانی و تماشای چشم انداز‌های اطراف است. معمولا در این قلعه‌ها موزه‌هایی تشکیل می‌شود که تماشای آن‌ها به شناخت تاریخ و فرهنگ کمک زیادی می‌کند. قلعه‌ها مساحت زیادی دارند و با دیوار‌های بلند و مستحکم، ظاهری جالب توجه دارند برای همین هم همیشه از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی هر شهرند به خصوص کسانی که به آثار باستانی و تاریخی و معماری‌های نظامی علاقمند هستند بازدید از قلعه‌ها یکی از اولویت هایشان است.
مرمت و زیبا سازی قلعه تاریخی منوجان: در دی ماه ۹۶ برچیدن آوار از برج و بارو‌های حصار با هدف مرمت و احیا شروع شده و با سرعت تا کنون ادامه داشته است.
سراسر حصار قلعه (برج و باروها) که زیر آوار بوده و ناشناخته بوده اند کاملا آشکار شده اندو بیش از ۹۵ % خاکبرداری انجام شده است که بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع می‌باشد فعالیت ۱۰ کارشناس و مشاور و به کارگیری ۶۰ کارگر در این پروژه و ۱۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم جهت تامین مصالح مشغول می‌باشند و در کنار قلعه کارگاهی برای ساخت خشت احداث گردیده است درحال حاضر قسمت‌هایی از قلعه بازسازی یا در حال بازسازی می‌باشند.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
بازدید مهندس پوریانی و اعضای هیئت مدیره از مشاغل خانگی

اولین بازدید آنان که کارگاه قالی بافی بود، تا کنون ۱۳۰ تخته تابلو فرش و ۴۴ تخته رومبلی و ۲۰ تخته فر ۲*۳ و ۳*۴ بافته شده است و چندین تخته فرش نیز در حال بافته شدن می‌باشد. لازم به توضیح است که تا کنون ۵۵۰ نفر توسط معین اقتصادی آموزش داده شده اند و ۳۳۹ نفر که ۲۴۵ بافنده و ۹۴ نفر درحال آموزش می‌باشند با ۱۴۱ دستگاه دار قالی در کارگا‌ها و روستا‌های مختلف مشغول بافت هستند که تمامی این افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفتنداند. همچنین ۱۱ کارگاه قالی بافی که ۳ کارگاه درحال حاضر آموزشی می‌باشند راه اندازی شده و در سطح شهرستان و روستا‌ها خرید ترانسفورماتور و امتیاز برق برای کارگا‌هایی که مشکل برق داشتند انجام شده است. لازم به ذکر است از کارگاه رنگ رزی که شامل سه دیگ و یک دستگاه خشک کن و انبارکه وسایل لازم جهت بهره برداری شامل سه مشعل برای به جوش آوردن آب درون دیگ ها، و مخزن گازوییل جهت سوخت و ... که در حال استفاده می‌باشد، هم بازدید به عمل آمد.
بازدید از «مشاغل خانگی» خیاطی و چرم دوزی: در کارگاه خیاطی که تا کنون ۲۹۷ نفر در این زمینه آموزش دیده اند و برای ۱۲۰ نفر از این بانوان ابزار کار ازجمله چرخ خیاطی، میز و اتو تهیه شده که بصورت کارگاهی و کار در منزل مشغول به فعالیت می‌باشند همچنین راه اندازی ۳ گارگاه خیاطی در سطح شهر و روستا انجام شده که تا کنون ۳۷۴ دست لباس ۱۴۰ دست لباس کار ۱۸ دست شلوار تک و ۹۰ دست
دست روپوش سفید از طریق معین اقتصادی جهت استفاده پرسنل شرکت گهرزمین سفارش داده شد و بعد از تولید تحویل شرکت شد.
در این کارگاه تولید ۳۰۰ دست لباس فرم برای مدارس و تولید لباس فرم و چادر برای بیماران تحت درمان در کمپ ترک اعتیاد و همچنین لباس جهت ترخیص بهبود یافتگان که بصورت ماهیانه انجام می‌گیرد.
در کارگاه شالبافی، پارچه بافی و کرباس که تا کنون ۸۰ نفر آموزش شالبافی دیده اند و ۱۷ نفر از آقایان نیز در روستای جهاد آباد در حال بافت کرباس می‌باشند که در حال حاضر ۱۴ نفر از بانوان در حال شال بافی می‌باشند و تا کنون نیز ۲۳۵۰ عدد شال بافته شده است همچنین در کارگاه چرم دوزی از ابتدا تا کنون ۶۱ نفر آموزش دیده اند و ۲۷ نفر در این زمینه مشغول فعالیت هستند و تا کنون ۴۱ عدد کی دییلمات، ۳۷ عدد کیف دستی مردانه، ۵۰ عدد کیف دستی زنانه ۹۰ عدد جاکلیدی و ۳۰ عدد جاکارتی تولید شده است. در زمینه سایر فعالیت‌های اقتصادی خرد نیز بامسئولین بانک رسالت جلسات متعدد برگزار و حدود ۲۰ روستا به عنوان پایلوت انتخاب که در هر روستا دو نفر به عنوان راهنما و رهبر تعیین شده و در حال حاضر کارشناسان مرکز کار آفرینی بانک رسالت در حال توجیه و تعیین اهداف اقتصاد خرد روستایی هستند و در مرحله بعد با هماهنگی شرکت جهت اخذ وام بدون به به بانک رسالت معرفی، که لیست افراد جهت دریافت وام تهیه و درحال استعلام توسط نماینده بانک می‌باشند.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
در ادامه، مهندس پوریانی و اعضای هیات مدیره از کمپ ترک اعتیاد بانوان (مرکز بازتوانی بانوان فردای روشن بازدید نمودند) که در کمپ بانوان ۳۰۱ نفر تا کنون پذیرش شده و ۱۹۳ نفر درمان و ترخیص شده اند در کمپ آقایان معرفی آقایان دارای اعتیاد به کمپ جهت ترک اعتیاد بهبودی انجام شده و احداث کمپ ترک اعتیاد آقایان در روستای چغوکی که به اتمام رسیده که در حال تجهیز می‌باشد و به زودی افتتاح می‌گردد. در این کمپ حداقل بیش از ۸۰۰ نفر متقاضی درمان اعتیاد در نوبت درمان قرار دارند و ۱۸۴ نفر تاکنون با معرفی به کمپ ترک اعتیاد آقایان درمان شده اند که نو نهالان دچار اعتیاد به علوم پزشکی کرمان جهت درمان اعزام شده اند.
در روند این بازدید از مجموعه کمپ یک نفر از بهبود یافتگان به نمایندگی از همه از مهندس پوریانی تقدیر و تشکر و هدایائی به وی و هیات مدیره به حسن انجام چنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی اهدا نمود.
همچنین پیگیری وضعیت بیماران بی بضاعت و صعب العلاج و اعزام آن‌ها به پزشک متخصص جهت درمان از جمله جراحی نابینایان، جراحی ناشنوایان، جراحی بیماران کلیوی، درمان بیماری‌های مبتلا به فلج و همچنین بیماری‌های عصبی که تحت درمان هستند تا کنون بیش از ۱۲۰ میلیون هزینه بیماران را در بر داشته است و این روند ادامه دارد که بیش از ۲۷۷ نفر جهت درمان به پزشک اعزام شده اند که عده‌ای درمان شده و عده‌ای نیز تحت درمان می‌باشند. در این کمپ‌ها علاوه بر تولید ترشیجات توسط بانوان بهبود یافته آموزش‌های مختلفی در زمینه‌های کار‌های خانگی به این افراد داده می‌شود.

بازدید از سالن ورزشی: سالن ورزشی ذوالفقار با متراژ ۳۷۵ متر مربع و دارای ۴۱ دستگاه ورزشی حرفه‌ای در بخش منوجان به همت شرکت سنگ آهن گهرزمین تاسیس شد.
احمد حمزه نماینده مردم پنج شهر جنوب استان کرمان: اقدامات شرکت گهرزمین در منوجان بسیار قابل تقدیر و بی نظیر است
مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گهرزمین به همراه مسئولین منوجان صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸ از اقدامات معین اقتصادی منوجان بازدید کردند.
در این بازدید، احمد حمزه نماینده پنج شهر جنوب استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در منوجان توسط شرکت گهرزمین عنوان کرد: محرومترین نقطه در استان کرمان، شهرستان منوجان است که طبق طرحی که از طرف استاندار سابق آقای علیرضا رزم حسینی داده شد مقرر شد شرکت‌های موفق و مطرح با علم و دانش خود توسط نیرو‌های متخصص به مناطق محروم کمک کنند، شرکت گهرزمین هم بعنوان معین اقتصادی منوجان انتخاب شد و در اوایل، کار و فعالیت خود را به صورت آمارگیری آغاز کرد.
وی اظهار داشت: شرکت گهرزمین در حوزه‌های مختلفی در منطقه ورود پیدا کرده که می‌توان از جمله آن به توان افزایی خانوار‌ها برای خلق ثروث اشاره کرد. احمد حمزه در ادامه گفت: در این زمینه می‌توان به بحث صنایع دستی و مشاغل خانگی اشاره کرد که تاکنون حدود ۱۲۰۰ نفر در این راستا مشغول به کار شدند.
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
وی با اشاره به ساخت هتل کپری و بازسازی قلعه تاریخی منوجان که بیش از ۳۰۰۰ هزار سال قدمت دارد افزود: در بحث گردشکری منوجان کار‌های فراوان و بسیار خوبی انجام شده است که این اقدامات می‌تواند در جنوب شرق کشور بی نظیر و تحولی عظیم در بحث گردشگری باشد.
احمد حمزه نماینده مردم پنج شهر جنوب استان کرمان: اقدامات شرکت گهرزمین در منوجان قابل تقدیر و بی نظیر است
در پایان این بازدید، احمد حمزه نماینده‌ی پنج شهر جنوب استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در منوجان توسط شرکت گهرزمین عنوان کرد: «محروم‌ترین نقطه در استان کرمان، شهرستان منوجان است. طبق طرحی از سوی استاندار سابق آقای علیرضا رزم حسینی، مقرر شد شرکت‌های موفق و مطرح با علم و دانش خود توسط نیرو‌های متخصص به مناطق محروم کمک کنند. شرکت گهرزمین هم به عنوان معین اقتصادی منوجان انتخاب شد و در اوایل، کار و فعالیت خود را به صورت آمارگیری آغاز کرد.»
وی اظهار داشت: «شرکت گهرزمین در حوزه‌های مختلفی در منطقه ورود پیدا کرده که می‌توان از جمله‌ی آن به توان‌افزایی خانوار‌ها برای خلق ثروث اشاره کرد.» احمد حمزه در ادامه گفت: «در این زمینه می‌توان به بحث صنایع دستی و مشاغل خانگی اشاره کرد که تاکنون حدود ۱۲۰۰ نفر در این راستا مشغول به کار شده‌اند.»
وی در ادامه افزود: «در شرایط اقتصادی کشور ما، شرکت‌هایی بوده‌اند که توانسته‌اند گلیم خودشان را از آب بکشند. شرکت‌هایی بوده‌اند که در شرایط بد اقتصادی کشور توانستد موفق ظاهر شوند. علت موفقیت‌شان دو چیز بوده است. یکی اینکه علم و دانش لازم را برای توسعه در اختیار خودشان داشته‌اند و دوم اینکه نیرو‌های متخصص را به کار گرفته‌اند. خوب ما بیاییم از پتانسیلی که در این شرکت‌های بزرگ کشور وجود دارد، استفاده کنیم. شرکت‌هایی که توانستند در این شرایط اقتصادی خودشان را بالا بکشند. بیایم از ظرفیت این‌ها استفاده بکنیم و از کمک‌شان در توسعه‌ی مناطق کمتر توسعه یافته‌ی کشور و استان کرمان استفاده کنیم.»
او ادامه داد: «حدود ۲۳ شهرستان کمتر توسعه یافته وجود داشت. هر شهرستانی را به یک شرکت سپردند. یکی از این شرکت‌ها که در استان ما بالاخره صاحب نام بود، صاحب برند بود و صاحب دانش و تجربه بود و توانسته بود با مدیریت خوب، رشد قابل توجهی را برای خودش فراهم بکند، شرکت گهرزمین بود. این شرکت مدیریت توسعه در شهرستان منوجان ما را به عهده گرفت. سردار پوریانی عزیز به عنوان کسی که ما از اول در خدمت‌شان بودیم. از زمان جنگ هم ارادت داشتیم به ایشان. این بزرگوار پذیرفتند با اجازه‌ی شما اعضای هیئت مدیره محترم در این منطقه قدم بردارد و بیاید کمک کند به روند توسعه در مناطق جنوبی کرمان. خود ایشان از قبل شناخت مختصری راجع به این مناطق داشتند. در این مناطق کار کرده بودند و مردم اینجا را می‌شناختند. فرهنگ منطقه را می‌شناختند. دوستانی در منطقه داشتند. به همین دلیل خودشان منطقه‌ی منوجان را انتخاب کردند.
با یک روش علمی درست و یک آمار گیری آغاز کردند. هدف جناب پوریانی این بود که ابتدا دانش خوبی از امکانات و ظرفیت‌های منطقه داشته باشیم تا بتوانیم بعد وارد عمل بشویم. جمع آوری اطلاعات یک دو ماهی طول کشید. بعد آرام آرام کار‌های اجرایی خودشان را شروع کردند. من از طرف مردم منطقه از همه‌ی شما بزرگوران تشکر می‌کنم. به خصوص از اعضای هیئت مدیره که این اجازه را به سردار پوریانی دادند تا به این رسالت اجتماعی در منطقه ما عمل کند.»
به نظر وی در این مدت که شرکت گهرزمین در منوجان بخش‌های مختلف کار‌های زیرساختی انجام داده است، به توان‌افزایی خانوار‌ها برای خلق ثروت انجامیده. به ویژه در صنایع دستی مثل فرش‌بافی، چرم‌دوزی، گل‌‎دوزی و...
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
وی خاطرنشان کرد: «غیر از کشاورزی منبع درآمد ثابت دیگری در منوجان وجود نداشت. در کل ۵ شهر ما فقط یک معدن هست که برای حدود هزار نفر کارگر اشتغال ایجاد کرده اقتصاد ما تا پیش از این فقط کشاورزی و دامداری سنتی بود و فقط حدود ۶۰۰ نفر در کار غیرکشاورزی درآمد داشتند. رفتن سمت صنعت دستی و مشاغل خرد خانوادگی می‌تواند حداقل ماهی یک میلیون به خانوار منوجانی کمک مالی برساند که تحول بزرگی است در منطقه. مشاغل خرد و خانوادگی حدود ۱۲۰۰ شغل در منطقه ایجاد کرده‌اند. شاید برای کرمان و تهران یک میلیون تومان پولی نباشد، اما واقعا برای خانواده‌ی منوجانی یک میلیون تومان در میزان رفاه خانواده تاثیرگذار است.
خوشبختانه شرکت گهرزمین پیگیر بیمه شدن افرادی است که در صنایع دستی آموزش دیده‌اند. این خودش انگیزه می‌دهد برای آمدن بیشتر افراد به سمت این کار‌ها حوزه‌ی دیگری که این عزیزان به آن وارد شدند، گردشگری‌ست.
در این حوزه دو کار بزرگ را رقم زده‌اند؛ که نقش خیلی مهمی را در اقتصاد منطقه‌ی ما می‌تواند داشته باشد. یکی ایجاد همین هتل کپری که در جنوب شرق بی‌نظیر است. به ویژه که کنار یک جاده ترانزیتی کرمان-افغانستان است، دومین کارشان مرمت قلعه‌ی تاریخی منوجان است.
کمک به علمی شدن کشاورزی و دامپروری منوجان و همچنین همکاری با آموزش و پرورش منوجان از دیگر اقدامت خوب گهرزمین است. به ویژه که مهمترین عامل توسعه‌ی یک منطقه را نیرو‌های انسانی متخصص و ماهر آن منطقه تشکیل می‌دهد.»
طبق گفته‌ی وی «سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش منوجان صورت نگرفته بود. جمعیت پراکنده‌ی منطقه، مدارس شبانه روزی را اجتناب ناپذیر کرده است. اما به دلیل هزینه‌های تحصیل پدیده ترک تحصیل داشتیم. مدارس شبانه روزی ما با چالش تغذیه و تجهیزات روبرو بودند. گهرزمین برای رفع این مشکلات هم وارد عمل شد.
اعتیاد در منوجان پررنگ بود. ۲۲۰ زن را از عتیاد پاک کردند. زنانی که مادر خانواده هستند و بچه‌ها را باید پرورش دهند. ۷۶ درصد از آن‌ها در طول یک سال، پاکی‌شان حفظ شده. این بی‌نظیر است. علتش این است که این‌ها بعد از پاک شدن به حال خودشان رها نشدند. آن‌ها را با همین مشاغل خانگی و صنایع دستی مشغول و دلگرم کردند.
در این منطقه متاسفانه به خاطر دور افتادگی توجهی به ورزش جوانان نمی‌شد. در این حوزه هم گهرزمین وارد عمل شده زمین‌های گل کوچک برای جوان‌های منطقه ساخته و سالن ورزشی ما برای اولین بار تجهیز شده است.
در مجموع گهرزمین به ما ثابت کرده که راه برای کسب درامد هست و باید شناسایی بکنیم. اینگونه یک شرکت با اقدامات خوب خود موجب افزایش امید به زندگی، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی و کمک به فعالان اقتصادی منوجان شده و سرمایه‌گذاران به خاطر حضور گهرزمین تشویق شده‌اند به منطقه‌ی ما بیایند.»
عملکرد موفق «گهرزمين» در توانمندسازی مناطق محروم
امام جمعه منوجان در سخنانی اینگونه عنوان کرد: از زمانی که معین اقتصادی در منطقه آمدند خداوند رو شکر کردیم، چون قبلا از خداوند خواسته بودیم و امید مضاعفی در منطقه بوجود آمد و باعث دلگرمی، علاقه و امیدواری منطقه شد این موفقیت را مدیون مهندس پوریانی و دیگر عزیزانی که ما همراهی کردند هستیم من هم از طرف خودم و مردم از هیت مدیره و مدیرعامل تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندار منوجان اینگونه می‌گوید: کار‌های شما در مجموع سرآمد هست و جا دارد از تمامی تلاش‌های شما تشکر کنیم.

دادستان منوجان عنوان کرد: منوجان به لحاظ امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نصبت به پیشگیری از جرم تاکید داشته اند. در این راستا گهرزمین اقدامات بسیار خوبی را داشته است که ازآن جمله می‌توان احداث کمپ ترک اعتیاد، کارگاه‌های اشتغال اشاره کرداز آنجایی که این اقدامات بی نظیری بود و افراد پس از ترک مشغول به کار شده اند در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۱۲ درصد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادستانی را داشتیم. همچنین برگزرای گردهمایی در بحث آسیب‌های اجتماعی در کاهش وقوع جرم بسیار تاثیر گزار بود.

علی اکبر پوریانی مدیر عامل گهرزمین در ادامه عنوان کرد: منوجان یک خطه قهرمان پرور است که استعداد‌های مختلفی را دارد و ما خوشحالیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری توانسته ایم امتحان خوبی را پس بدهیم. وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه حدود ۳۶۰ هزار نفر سهامدار داریم، سهامداران حمایت خودشان را از اقدامات در راستای رسیدن به اهداف شرکت اعلام کردند. پوریانی با اشاره به توسعه اشتغال خانگی در منوجان گفت: خوشبختانه مردم منوجان ثمرات این اقدامات را دیدند و امیدواریم که بتوانیم فرش منوجان را یک برند کنیم.

سعید صادقی گوغری عضو دیگر هیئت مدیره ضمن اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه جنوب استان کرمان عنوان کرد: خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار خوبی در منطقه توسط شرکت گهرزمین بودیم که این اقدامات، تلاش، کوشش و باور کارکنان و مهندسین گهرزمین را نشان می‌دهد. وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اما اقدامات و فعالیت‌های خوبی در منوجان انجام شده است.

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار