دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی گفت: باتوجه به خسارت های وارد شده به ۴۰۳ منزل مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خوزستان و شرایط سخت زندگی آن ها ، شتاب بخشی به بازسازی این منازل ضرورت دارد .
کد خبر: ۷۷۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 24 August 2019

علی ربوبی در نشست هم اندیشی با روسای بهزیستی شهرستانهای سیل زده با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی خوزستان در سرسرای جلسات اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت : از فروردین ماه سال جاری تاکنون بهزیستی خوزستان در دو بحران سیل استان و زلزله مسجدسلیمان خدمات شایانی به خانواده های تحت پوشش ارائه داده است .

وی هدف از برگزاری این نشسترا بررسی روند بازسازی و تعمیر منازل مددجویان تحت پوشش  در مناطق سیل زده اعلام کرد و افزود: اکنون عملیات احداث و تعمیر واحدهای تخریبی در حادثه سیل آغاز شده اما نیازمند شتاب بیشتری است .

۴۰۳ واحد مسکونی از مددجویان  بهزیستی استان در سیل دچار خسارت شدند 

همچنین غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این جلسه گفت: سیل خوزستان بحرانی فرسایشی بود و مردم در این حادثه لحظات دشواری را پشت سر گذاشتند و دچار فشارهای روانی زیادی شدند که مداخلات به هنگام تیم های تخصصی و اورژانس اجتماعی در کاهش این فشارها نقش تاثیرگذاری داشت .

وی تصریح کرد : در سیل خوزستان ۴۰۳ واحد از منازل  مددجویان تحت پوشش دچار آسیب شدند که از این تعداد واحد های آسیب دیده ۹۰ واحد احداثی و ۳۱۳ واحد تعمیری  بودند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان  گفت: اکنون روند بازسازی و تعمیر این واحدها در حال پیگیری و اقدام است و به زودی تسهیلات بلاعوض برای کمک به این خانواده ها اختصاص می یابد. 

همچنین دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور عصر یکشنبه به همراه معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان نشستی را با رئیس بهزیستی ،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مسجدسلیمان به منظور بررسی وضعیت منازل مددجویان بهزیستی آسیب دیده از زلزله در دفتر فرماندار برگزار کردند که در این نشست مقرر شد بنیاد مسکن ظرف مدت ۱۰ روز میزان خسارات وارده به منازل مددجویان بهزیستی را ارزیابی نموده و اقدامات لازم برای ساخت این واحدها از جمله پرداخت تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض را انجام داده و چ پس از آن بهزیستی با تایید بنیاد مسکن به مددجویان و معلولان سرپرست خانوار دارای واحد تخریب شده، مبلغ یکصد میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض پرداخت نماید.

گفتنی است دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی به همراه مسئولان بهزیستی استان از تعدادی از منازل مددجویان زلزله زده شهرستان مسجد سلیمان بازدید کرد 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار