استاندار کرمانشاه از بهره برداری ۵۴۲۹ پروژه های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها ۵۶۹۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 24 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صبح امروز نشست خبری استاندار کرمانشاه به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این نشست هوشنگ بازوند ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: با توجه به مدت کوتاه مدیریتی ایشان، اما سبک مدیریتی شهید رجایی که امروزه در قالب مدیریت جهادی تعریف می شود الگویی برای مدیران و مسئولین بوده، که سبک مدیریتی مردم محور است و این هفته فرصت مناسبی خواهد بود که مدیران از طریق رسانه ها عملکرد خود را با مردم در میان بگذارند و مردم نیز این عملکرد ها را نقد کنند و این تعامل در طول سال هم ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از تقاضاهای اساسی ما از مدیران داشتن عملکرد مناسب در رونق تولید است، افزود: در این زمینه عملکرد خوبی مشاهده می شود اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله داریم.

وی ضمن تشکر از هیئت دولت جهت رسمی شدن مرز سومار، شیخ صله و شوشمی گفت: در بحث بسته شدن مرز سومار مسئولین مربوطه باید طوری عمل می کردند که بهانه به دست طرف عراقی ندهند، تجار و مدیریت گمرک باید از ضوابط بین المللی پیروی کنند و اگر کالایی را طرف عراقی ممنوع اعلام کرده صادر نکنند، با توجه به اینکه برای ایام محرم و اربعین باید بارهایی که از مرز خسروی و مهران خارج می شود به مرز سومار منتقل شود، فردا تفاهم نامه ایی در استانداری دیاله عراق جهت بازگشایی مرز سومار به امضا می رسد و این مرز به زودی بازگشایی می شود.


بازوند در ادامه تصریح کرد: باتوجه به بازگشایی مرز خسروی، کارهای تدارکاتی لازم صورت گرفته، زیر ساخت ها آماده و وزارت کشور هم اقدامات خوبی انجام داده و ۵ استان را به عنوان استان معین انتخاب و در کشور عراق نیز باید تورهای انتقال زائرین و موکب ها از منظریه تا کربلا  آمادگی لازم را داشته باشند، بازگشایی مرز خسروی از مهمترین مطالبات مردمی بود که در اقتصاد استان نقش مهمی دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ما انتظار داریم مدیریت زائرین با خود زوار و مردم باشد، ادامه داد: مردم باید مشارکت جدی داشته، پای کار باشند و اقدامات لازم جهت برپایی موکب از کنگاور تا قصرشیرین را انجام دهند.

وی با اشاره به تهیه سه سند اقتصادی شامل سند اشتغال، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، تصریح کرد: سند رونق تولید را بخش خصوصی تهیه کرد و خروجی این سه سند کاهش  ۳ درصدی نرخ بیکاری استان در پایان سال جاری است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در هفته دولت چندین پروژه عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد که پروژه های مناطق زلزله زده را نیز شامل می شود، ابراز کرد: از پروژه نیروگاه ۳۷۰۰ مگابایتی اسلام آباد یکی از پروژه های بزرگ است که به زودی با حضور مسئولین کشور بهره برداری و همچنین ۳۳۳۸ پروژه عمرانی و ۲۰۹۱ پروژه اقتصادی که ۵۶۹۳ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد، ۱۳۰ پروژه نیز کلنگ زنی خواهند شد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد، ۱۹۲ واحد مسکن مهر پاوه و بازسازی و مقاوم سازی ۱۹۶ واحد مسکن مهر سرپل ذهاب به پایان رسیده و در این هفته افتتاح می شود.

بازوند در پایان گفت: در سرپل ذهاب با توجه به شُک گرانی مصالح از سرعت ساخت و سازها کاسته شده و ما به دنبال راهکار جهت حل این مشکل هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار