به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب، طرح تولید و بسته بندی بذر گندم در این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 26 August 2019

به گزارشخبرنگار  تابناک کرمانشاه،،  امروز به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان سرپل ذهاب، طرح تولید و بسته بندی بذر گندم که مجری آن، شرکت بذرگستر قره بلاغ بود افتتاح شد.

احمد محمدی مدیرعامل شرکت بذرگستر قره بلاغ در گفتگو با خبرنگار تابناک و در معرفی این طرح بیان داشت: طرح تولید و بسته بندی بذر گندم که زیر مجموعه‌ای از فعالیت‌های جهاد کشاورزی است، با نظارت و مجوز موسسه تحقیقات بذر و نهال و همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان با ظرفیت سالیانه ۵ هزار تن گندم و ۷ و نیم هزار تن ذرت بار دیگر راه اندازی شد.

وی افزود: در جریان زلزله، شرکت به طور صددرصد تخریب و در اولین فرصت با حمایت فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب و تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، با عاملیت بانک کشاورزی اقدام به بازسازی و ساخت نموده و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدی با تاکید بر اهمیت احداث چنین طرح‌هایی بیان کرد: کرمانشاه با توجه به اینکه یکی از قطب‌های کشاورزی است، اما متاسفانه فاقد ایستگاه تحقیقاتی بوده و کشاورزان مناطق گرمسیری استان شامل شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی ناچارند بذر مورد نیاز خود را از دیگر استان‌های گرمسیری کشور تهیه کنند که هزینه و وقت فراوانی صرف آن می‌شود که گا‌ها نیز کشاورزان موفق به تهیه بذر نخواهند شد، لذا ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی جهت شناسایی و تولید بذور مورد نیاز کشاورزان مناطق گرمسیری با توجه به افزایش ظرفیت کشاورزی به سبب بهره برداری از طرح انتقال آب موسوم به طرح گرمسیری در این منطقه ضرورت داشته و خواستار حمایت هرچه بیشتر دستگاه‌های ذی ربط از چنین طرح‌هایی هستیم.

این فعال اقتصادی در پایان تصریح کرد: بذر مورد ارائه شده در این شرکت مرتبا تحت نظارت، بازدید و مراقبت قرار داشته و با رعایت الگو‌های استاندارد بذری سالم، مرغوب و عاری از بیماری را تحویل کشاورزان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار