وضعیت جاده کمربندی از ابتدای روستای دار بلوط در نزدیکی شهرستان سرپل ذهاب تا فاصله پنج کیلومتری شهر قصرشیرین، به طول تقریباً پانزده کیلومتر چنان نامناسب است که به هیچ عنوان نه تنها در شان تردد زائرین نبوده، بلکه زمینه های نارضایتی آنان را نیز فراهم می آورد.
کد خبر: ۷۷۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 27 August 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه؛ با نزدیک شدن به سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و روز ۲۰ صفر، چهلمین روز پس از واقعه کربلا و شهادت آن حضرت، شیعیان و دوست داران اهل بیت به شهر نجف عزیمت نموده تا با پیمودن مسیر پیاده بین دو شهر نجف و کربلا، خود را به بین الحرمین، سرزمین عشق برسانند و در عزاداری این روز شرکت کنند.

بزرگداشت اربعین حسینی بدان جهت دارای اهمیت است که در این روز نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و پایه گذاری شد.

هرساله شمار زیادی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت از مرزهای غربی کشورمان به هدف رسیدن به عتبات عالیات عبور خواهند کرد، مسؤلین شمار زوار اربعین حسینی در سال گذشته را بیش از دو میلیون نفر اعلام کردند و اکنون با بحث قطعی شدن بازگشایی مرز خسروی، امسال شاهد حضور گسترده و تردد هزاران زائر اربعین حسینی از مرز خسروی به عراق خواهیم بود.

بازگشایی مرز خسروی، فرصت مناسبی خواهد بود تا با در نظر گرفتن ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌شود، برای بهبود وضعیت معیشتی منطقه استفاده شود، لذا لازم است که بسترهایی ایجاد گردد تا رفاه و آسایش زوار را تأمین نموده و این مرز را به مسیر دائمی حرکت زوار اربعین حسینی تبدیل نماید.

خسروی، نزدیکترین مرز به بغداد و سپس نجف و کربلا است و حرکت زوار کشورمان از جاده راه کربلا و مسیر اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و خسروی انجام می‌پذیرد.

مسیر تردد زائرین از سرپل ذهاب به قصرشیرین از دو جاده سرپل ذهاب و قصرشیرین به طول ۲۵ کیلومتر که مسیری دو بانده و پرتردد است انجام می‌گیرد که متاسفانه سالیانه سوانح رانندگی دلخراشی در آن به وقوع می‌پیوندد.

مسیر دوم، کمربندی است که به علت کیفیت پایین آسفالت، دست اندازها و چاله های فراوان بجز خودروهای سنگین و خودروهای اهالی روستاهای مسیر، از آن استفاده نمی‌شود.

دومین مسیر ذکر شده ضمن اینکه فاقد تابلوها و اعلائم راهنمایی و رانندگی کافی است، از طرفی خطوط جداکننده و گاردریل باندهای رفت و برگشت در بیشتر مسیر وجود نداشته و باتوجه به تردد خودروهای سنگین، این موضوع خطر آفرین است.

متاسفانه وضعیت جاده کمربندی از ابتدای روستای دار بلوط در نزدیکی شهرستان سرپل ذهاب تا فاصله پنج کیلومتری شهر قصرشیرین، به طول تقریباً پانزده کیلومتر چنان نامناسب است که به هیچ عنوان نه تنها در شان تردد زائرین نبوده، بلکه زمینه های نارضایتی آنان را نیز فراهم می آورد.

در طول مسیر بنظر می‌رسد به منظور تعریض جاده کمربندی، فعالیت‌های عمرانی درجریان است اما باتوجه به نبود ماشین آلات کافی در محل کار، امکان ترمیم مسیر در مدت زمان باقی مانده وجود نخواهد داشت.

مسئولین امر باید با درک اهمیت آماده سازی بسترها و زیرساختهای میزبانی مراسم گرامیداشت اربعین حسینی، توجه بیشتری به راه ها و مسیرهای مواصلاتی داشته باشند و هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند.

 برای دیدن فیلم کلیک کنید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار