معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و اعلام کرد: از ابتدای تشکیل سمن ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰ مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.
کد خبر: ۷۷۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 29 August 2019

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری افزود: تنها ۳۰ در صد از سلامت انسان ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه های اجتماعی، ران شناسی و... ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه اگر تمام حوزه های سلامت با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، نمیتوانیم از سلامت حرف بزنیم، بیان کرد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمیتوان از کاهش آسیب های این حوزه حرفی به میان آورد.

نوذری، استفاده از ظرفیت سمن ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و اعلام کرد: از ابتدای تشکیل سمن ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰  مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.

معاون استاندار ایلام با تقدیر از نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: در سیل اخیر بخش زیادی از کارهای حوزه سلامت و اجرای برنامه ها بر عهده سازمان های مردم نهاد بود که به خوبی دست مسئولین را گرفتند.

وی ادامه داد: سمن ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تردد زوار اربعین از مسیرهای استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند به گونه ای که بیش از ۶۷ درصد ترددها از مرز مهران بود و امسال پیش بینی می شود که بیش از دو برابر شود.

نوذری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه موفق همکاری با سازمان های مردم نهاد، در تلاش هستیم بخشی از امورات اربعین را به مردم و سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم./ع

 
 
 
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار