حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امروز جمعه به عنوان امام جمعه جدید شهرستان رامسر در غرب مازندران معرفی شد و خطبه خواند.
کد خبر: ۷۷۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 30 August 2019

تقی پور که پیش از این امام جمعه شهر گتاب از توابع شهرستان بابل بود، از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور جایگزین حجت الاسلام سیدجعفر رضایی جمنانی شد.

رضایی جمنانی از خرداد ماه سال ۹۵ به عنوان امام جمعه رامسر شروع به کار کرده بود.

مسئول بازرسی و حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در آیین معارفه امام‌جمعه جدید رامسر با اشاره به تحرکات دشمنان در عرصه عملیات جنگ روانی ، گفت: دشمن با بهره گیری از تکنیک های جنگ روانی، برچسب زدن، توسل به ترس، تظاهر به بی طرفی، ترور شخصیت، ایجاد سرگرمی کاذب و شایعه سازی، ناکار آمد جلوه دادن اقدامات نظام های دینی تلاش می کند تا با انحراف اذهان مردم جامعه به اهداف خود دست یابد.

حجت الاسلام حسنعلی قلعه افزود: در عملیات جنگ روانی تفرقه سازی و تبدیل اختلافات سلیقه به اختلاف عقیده یکی از خطرناک ترین تکنیک هاست و به کارگیری این شیوه مقدمه ای برای انحراف جامعه محسوب می شود.
وی تخریب و تحقیر مدیران و مسئولین را از دیگر تکنیک های جنگ روانی معرفی کرد و گفت: این شیوه به ضرر حاکمیت اسلامی است و باید انتقاد محکم و مستدل را جایگزین آن کرد.
امام جمعه شهرستان رامسر هم در نخستین خطبه اش که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: آن چیزی که به اصالت شهرستان رامسر می افزاید بیش از آن که مربوط به ظرفیت گردشگری این خطه باشد، به عالمانی است که در این شهرستان تاثیر گذار بودند.

حجت الاسلام حسین تقی پور افزود: در گذشته چهار هزار نفر از عالمان همین منطقه در زمان خسرو پرویز، دیلم و دیلمان را رها کردند و برای هم‌نوایی با شیعیان و حضرت علی (ع) به کوفه رفتند ، بنا بر این نام کوفه و رامسر در کنار هم می آید.

وی موضع گیری ها نسبت به شرق و غرب استان و تشکیل استانی مجزا را " نغمه های شوم شیطانی " توصیف کرد و گفت: برای دور ماندن از این دسیسه ها باید در کنار هم باشیم و از طرح موضوعات حاشیه ساز فاصله بگیریم.

امام جمعه رامسر با بیان اینکه شهرستان رامسر باید با پرهیز از حاشیه سازی و طرح تفکراتی مبنی بر شرقی و غربی بودن به دنبال درک و رفع درد مردم باشد، افزود: رویکرد مدیریتی در رامسر می بایست بر مبنای برنامه های بلند مدت اقتصادی و فرهنگی تدوین شود.

وی از جمله تحرکات حاشیه ساز را تبلیغات زود هنگام انتخابات در فضای سیاسی کشور و شایعه استعفای دولت در ماه های اخیر در فضای مجازی دانست و گفت: ادامه این روند دلسردی و تضعیف وفاق جامعه را در پی دارد و در رویکرد مدیریتی دولت چنانچه ضعفی وجود دارد در راستای رفع آن باید حرکت کرد و یقینا طرح چنین‌ موضوعاتی در فضاهای مجازی ضرورتی ندارد.

امام جمعه رامسر اختلاف افکنی بین دستگاههای اجرایی و قوای سه گانه را را خطر آفرین خواند و افزود: در طول سال های متمادی تاکید و دیدگاه مقام معظم رهبری اولویت زندگی اسلامی و ایرانی بوده است که ضرورت دارد با تکیه بر خط و مشی ترسیمی مقام معظم رهبری با تعامل و وحدت در کنار هم یکدیگر به مردم خدمت کنیم.

شهرستان ۸۰ هزار نفری در غرب استان مازندران قرار دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار