سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 01 September 2019

 سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

برنامه های اوقاف مازندران در ماه محرمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در ایام ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف ارتقاء سطح بصیرت و معارف جوانان و تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام حیدری تجمع لبیک یا حسین(ع)، همایش احلی من العسل وشیرخوارگان حسینی، تجمع بزرگ رهروان زینبی ، ویژه‌ برنامه‌های تاسوعا و عاشورا و برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و افزود : این برنامه ها ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران به صورت استانی و شهرستانی اجرا می شود.
وی با اشاره به اعزام 200 مبلغ ماه محرم به مناطق مختلف مازندران افزود : روحانیان و مبلغان اعزامی در حسينيه‌ها ، تكايا و مساجد برگزاری نماز جماعت ، پاسخ به سوالات و شبهات ، برگزاری حلقه‌ های معرفت ، بیان احكام و معارف دین ، سخنرانی در باره فلسفه شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و نیز واقعه كربلا ‌را بر عهده دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین گفت : با هدف کمک مالی به هیئت های مذهبی طرح شمیم حسینی (ع) نخستین بار به صورت ملی ماه محرم در 12 امامزاده شاخص استان اجرا می شود.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد : در این طرح نمایشگاه فروش اقلام و وسایل مورد نیاز محرم برای هیات‌های مذهبی با تخفیف از محل موقوفات برپا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار