دادستان کرمانشاه گفت: برای تأمین امنیت مراسم های مذهبی و دفاع ازجان ومال مردم مقرر است مأموران انتظامی به صورت فعال در هیئت‌های مذهبی حضور داشته باشند.
کد خبر: ۷۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 02 September 2019

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه، و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی به اهمیت بالای قیام امام حسین(ع) در تاریخ و بویژه در عالم تشیع اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) با برپایی این نهضت ،خونی تازه و حیاتی دوباره به رگ های اسلام بخشید که در آن عصر به انحطاط گراییده بود.

وی ادامه داد: هرچند تاکنون مطالب بسیاری درباره این حرکت اصلاحی در تاریخ نگاشته شده با این وجود، جامعه‌ اسلامی هنوز نسبت به فهم بیشتر علل و انگیزه ها، مقاصد و پایه‌های این قیام تشنه است.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه امروزه شرایط ویژه‌ جامعه به گونه‌ای است که نیاز به تعمق بیشتر در سیره‌ ائمه‌ معصومین (ع)، به ویژه در ماهیت نهضت کربلا بیشتر احساس می شود، عنوان کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم سوگواری امام حسین(ع) و در راستای صیانت از حقوق عمومی تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف استان در نظر گرفته شده است و مقرر گردیده که به صورت جدی مورد آن را مورد توجه قرار دهند.

وی متذکرشد: تمامی ادارات و نهادهای مرتبط نسبت به انجام این دستورالعمل باید اقدام کرده و بعد از ایام محرم مجموعه فعالیت های خود را در این زمینه گزارش کنند عدم انجام تکالیف مقرر و ارائه گزارش در راستای ماده 2 دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مستوجب برخورد قانونی خواهد بود.

صادقی در ادامه به تشریح وظایف نیروی انتظامی در این مدت پرداخت و گفت: در راستای تأمین امنیت مراسم های مذهبی ودفاع ازجان ومال مردم مقرر است مأموران انتظامی به صورت فعال در هیئت‌های مذهبی و همچنین در خیابان ها و کوچه های منتهی به محل های برگزاری مراسم حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید تا زمان رهسپار شدن عزاداران به سمت منازل خود با گشت‌زنی مراتب ایمنی کامل آنها را تأمین نمایند و با هرگونه رفتار هنجارشکنانه و تخریب‌گرایانه ارزش‌های اسلامی برخورد قاطع کند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور پیشگیری از سرقت منازل شهروندانی که به منظور شرکت در مجالس عزاداری خانه خود را ترک می نمایند، مقرر است نیروی انتظامی نسبت به تقویت گشت های انتظامی اقدام کند.

یه گفته این مسئول دستگاه قضایی تنها هیئت‌هایی می‌توانند اقدام به برگزاری مراسم مذهبی در معابر عمومی کنندکه از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند.

وی یادآورشد: هیئت‌ها توجه داشته باشند از اقدام به اعمالی مانند قمه زنی، نمایش تصاویر وهمی از ائمه که پیامد آن جز تخریب ارزش‌های اسلامی چیز دیگری نیست وسایر کارهای غیر متعارف و تؤام با خرافه پرستی که بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید، تناسبی باشئون این ایام ندارد و موجب خدشه دار شدن دین می‌شود جلوگیری کنند.

صادقی متذکرشد: در این راستا نیروی انتظامی موظف است با هرگونه رفتارهنجارشکنانه‌برخوردقاطع نماید.

وی در ادامه گفت: در راستای تسهیل درعبور و مرور وبرقراری امنیت ترافیکی عزاداران، پلیس راهور باید طرح ویژه ای رادرشب های دهه اول محرم اجرانماید،به گونه ای که درهنگام عبوردسته های عزاداری، شریانها و گذرگاههای عمومی مسدود نشده ونظم عبورومرورمختل نگردد.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به فرارسیدن ایام محرم لازم است بازرسی ونظارت بربازارتشدید شود تا بتوان رضایتمندی مردم را افزایش داد. در این راستا لازم است تیمی از کارشناسان سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی تشکیل شده و به صورت ویژه بر مقابله با احتکار ونحوه قیمت گذاری در بازار به ویژه موادی که در نذورات مورد استفاده قرار می گیرد نظارت نمایند و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

وی عنوان کرد: شهرداری موظف است در هماهنگی کامل با سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته و همچنین نسبت به فضا سازی و اکران طرح های فرهنگی وتبلیغات محیطی ویژه ایام محرم، حذف زوائد فیزیکی معابر و پاکسازی جداره‌های شهری با اولویت مسیرهای منتهی به مساجد،هیات های مذهبی وتکایا وجایگاه های پخش نذورات درطول مسیرحرکت دسته جات عزاداری،نظافت معابربه ویژه معابر پیرامون مساجد،هیات مذهبی وتکایا وجایگاه‌های پخش نذورات(بصورت ویژه درروزهای تاسوعاوعاشورای حسینی)وشناسایی داربستهای ناایمن نصب شده هیئات مذهبی وتکایاوجایگاه‌های پخش نذورات درسطح معابر و رفع مخاطرات برای عزاداران اقدام کند.

وی گفت:شهرداری باید نظارت داشته باشد تا در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح معابر، پیاده‌روها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران و وسایل نقلیه فراهم نشود.

دادستان کرمانشاه افزود: شهرداری ضمن ممانعت از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان های حسینی(ع)، سریعاً نسبت به رفع نواقص پیاده‌روها و مسیرهای تردد عزاداران اقدام کند و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق قوانین و مقررات، صورت گیرد.

وی همچنین یادآورشد: اداره کل دامپزشکی استان نیز با سازماندهی و تجهیز اکیپ های ثابت و سیار با حضور پرسنل فنی دامپزشکی و ناظرین شرعی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص دایر بودن کشتارگاه ها، ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام عزاداری محرم را تحت نظارت ویژه خود قرار دهند.

صادقی خواستار افزایش نظارت های بهداشتی بر نذورات موکب ها و ایستگاه های صلواتی شد و گفت: کارشناسان مرکز بهداشت باید با جدیت هرچه تمام نسبت به نظارت بهداشتی بر نذورات و بازرسی بهداشتی از مخازن آب، موادخام مصرفی، وسایل و ظرف‌های مورد استفاده و همچنین نحوه مدیریت دفع پسماند موکب ها و ایستگاه های صلواتی اقدام کنند.

وی در پایان یادآورشد: با عنایت به اینکه ایام محرم فرصتي مغتنم براي تبيين رشادت‌هاي امام حسين(ع) و ياران فداكارش است و به همگان درس فداكاري، اخلاص و دفاع از ارزش‌هارا می دهد، سازمان تبلیغات اسلامی درانتخاب مداح،نوحه‌خوان و اشعاری که در ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان خوانده می‌شود و ترویج سخنرانی در کنار مداحی با اعزام مبلغین واجد شرایط در مراکز عمده عزاداری نظارت داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار