نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهش ۱۰ تا ۱۲ درصدی تولید گندم در استان به دلیل سیلاب‌های اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 03 September 2019

نوربخش حاتمی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، بیان کرد: حدود ۸۸ درصد قیمت محصول گندم در سال جدید پرداخت شده  و از ۵۴۸ هزار تن گندم خریداری شده ۵۰ درصد آن مصرف داخلی و مابقی به دیگر استان‌ها ارسال میشود.

مدیرکل جهادکشاورزی تصریح کرد: جهادکشاورزی طیف گسترده‌ای از محصولات را داراست، در محصولاتی مثل گوجه فرنگی و ذرّت بهتر عمل کرده ایم .

حاتمی باتوجه به خشکسالی امسال عنوان کرد: اردیبهشت ماه امسال باتوجه به بارندگی یک ششم در مناطق معتدل و سردسیر، در تولید محصول گندم ۱۰ الی ۱۲ درصد کاهش داشتیم که البته گندم گرمسیری کیفیت بالایی دارد.

وی افزود: نخود پاییزه بهترین نخود کرمانشاه، است و از حسن‌های آن میتوان به عملیات برداشت دو برابری نسبت به نخود بهاره اشاره کرد و به دور از هر بیماریست، مکانیزه و قابل برداشت با کمپاین بوده و امسال کشت آن به ۳۰ هزار هکتار هم رسیده است.

 حاتمی در خصوص کشت گوجه فرنگی در استان اظهار داشت : در سال جاری ۸ هزار هکتار از زمین های استان اختصاص به کاشت گوجه  فرنگی داشت که از این میزان ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزار تن گوجه  فرنگی برداشت میشود. 

وی در پایان از کشاورزان خواست تا زمین‌های خود را آماده کاشت کنند زیرا  از ۱۵ شهریورماه کشت کُلزا و ذرت و چغندر قند (در مناطق گرمسیری) شروع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار