سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم پیامی منتشر کرد .
کد خبر: ۷۷۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 04 September 2019

به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ رضوانی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم پیامی منتشر کرد . 

ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه

بار ديگر عطر معنوي و دل انگيز محرم در فضاي زمان و مكان پيچيد، محرم آمد و پيام عدالت خواهي، ظلم ستيزي و ولايت محوري را در گوش جان ها طنيني دوباره افكند.
فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسرنیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع)، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم مردم عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

در این راستا لازم است برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد .

شهروندان ومسافرین عزیز حرمت ماه محرم را پاس داشته و شئونات الهی را در سطح شهر وسواحل وخصوصا در مراسمات عزاداری رعایت کنند.
با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می رود دست اندرکاران محترم هیئت های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت ها نقش فعال داشته باشند

شهروندان از تردد و پارک خودرو در خیابان هایی که هیئت های عزاداری در آن ها حرکت می نمایند خودداری و همچنین عزادارانی که لباس مشکی و تیره بر تن دارند برای گذر از عرض خیابان احتیاط نمایند

شهروندان خوب است در شب های عزاداری محرم بیش از گذشته مراقب کودکان و فرزندان خردسال خود باشند و هرگز آنها را در محل های شلوغ رها نکنند.همچنین از آراستن فرزندان خردسال خود خصوصا دختر بچه ها به طلا و جواهر پرهیز کنند که مورد طمع افراد مجرم قرار نگیرند.

تا حد امکان منزل مسکونی خود را خالی نگذارند و اشیاء قیمتی را در جای مناسب نگهداری کنند و خودروهای خود را به وسایل ایمنی تجهیز کنند.

هیئت های عزاداری مسئولیت حفظ نظم و انضباط عزاداری را برعهده دارند.نسبت به بکارگیری افرادی بعنوان انتظامات با علائم و مشخصات اقدام کنندوبا مامورین انتظامی تا پایان مراسم همکاری مستمر داشته باشند.

با ترویج عزاداری اصیل و سنتی از هرگونه بدعت و خرافه جدا پرهیز کرده وبا اشعار و مرثیه های مناسب پاسدار ساحت مقدس اهل بیت بوده و از حمل و نصب هرگونه شمایل خودداری نمایند
از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند

در برپائی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار گیرد

همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است در ضمن مرکز 110 پلیس در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار