یحیی سلیمی در گفتگو با تابناک:
مسئول مرکز کارآزمایی بالینی و عضو شواری عالی این مرکز از راه اندازی سومین مرکز کار آزمایی بالینی کشور و اولین مرکز مستقر در خارج از شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 04 September 2019

راه اندازی سومین مرکز کارآزمایی بالینی کشور در کرمانشاهیحیی سلیمی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، گفت: مرکز کار آزمایی بالینی یک مرکز تحقیقاتی ــ خدماتی ــ دانشگاهی است که به منظور گسترش و ارتقای سطح کیفی پژوهش‌های بالینی، توانمند سازی پژوهشگران و افزایش ظرفیت‌های پایه جهت نوآوری و کمک به ایجاد و گسترش فناوری در حوزه سلامت، مرکز کارآزمایی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: مطالعات کارآزمایی بالینی یکی از طرح‌های مطالعاتی مهم است که به منظور پاسخ دهی به یک سؤال علمی در بالین بیماران با هدف بررسی ایمنی و منافع احتمالی یک مداخله مانند دارو، دستگاه یا تجهیزات پزشکی و موارد مشابه انجام می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: نتایج حاصله از این نوع مطالعات زیربنایی برای کمک به بیماران برای دریافت درمان بهتر، کمک به ایجاد فناوری‌های جدیدتر در حوزه پزشکی و ارتقاء سطح سلامت در جامعه را فراهم می‌سازند. 

مسئول راه اندازی این مرکز در ادامه افزود: این مرکز سعی دارد با ایجاد بسترسازی مناسب و توانمند سازی پژوهشگران، زمینه افزایش کمی و کیفی تحقیقات بالینی را فراهم سازد.

 یحیی سلیمی گفت: این مرکز با اهداف توسعه و بکارگیری دانش موجود در حوزه پژوهش‌های بالینی، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی تخصصی مربوط به پژوهش‌های بالینی، فراهم سازی فرصت‌هایی برای همکاری با صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی، تسریع و تسهیل در فرآیند تبدیل ایده به فناوری در همکاری نزدیک با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد تربیت نیروی انسانی توانمند، در زمینه پژوهش‌های بالینی و اطمینان از تبعیت پژوهشگران از Good Clinical Practice، کوشش درجلب همکاری مراکز داخلی و خارجی مشابه جهت انجام پژوهش‌های مشترک در چهارچوب قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار