معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت:دستگاه قضا در برابر سلامت مردم با هیچ کس معامله نمی کند و دادگستری اقدامات مناسبی در این حوزه انجام داده است.
کد خبر: ۷۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 04 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالوهاب بخشنده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان چرداول اظهار داشت: واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت سمن ها منجر به توسعه و پویایی کشور می شود و حضور و مشارکت سمن‌ها، مردمی‌ ترین راه‌ اجتماعی کردن آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرایم است.

وی خواستار مدیریت سمن ها توسط نهادهای اجرایی برای عدم سیاسی کاری سمن ها شد.

بخشنده اعتیاد را یک معضل بزرگ اجتماعی دانست و گفت: سن اعتیاد پایین آمده و این مشکل متاسفانه به سطوح مختلف مدارس نیز سرایت کرده و می طلبد که در این راستا اقدامات پیشگیرانه و آموزش های مرتبط برای اولیا و حتی دانش آموزان برگزار شود.

وی ادامه داد: آمار اعتیاد در شهرستان چرداول نسبت به سایر مناطق استان و حتی شهرستان های همجوار از استان های همسایه پایین است و میزان درصد جرائم مختلف در این شهرستان نسب به سطح استان کاهش دارد ولی سرقت بیشترین درصد آماری در چرداول را داراست.

وی با ذکر این نکته که حوزه پیشگیری مطالبه گر است، تاکید کرد: منابع طبیعی شهرستان چرداول به دلیل کارهای مناسب و پیشگیرانه پرونده های جرائم زمین خواری در حوزه قضایی را کاهش داده که پیشگیری و دخالت های مناسب قبل از تصرف های غیر قانونی توسط منابع طبیعی و صدور آرای مناسب قضایی در این موضوع نقش تاثیرگذاری داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام اضافه کرد: دستگاه قضا در برابر سلامت مردم با هیچ کس معامله نمی کند و دادگستری اقدامات مناسبی در این حوزه انجام داده است.

بخشنده یادآور شد: بواسطه پیشگیری های مناسبی که انجام شد در حال حاضر در سطح استان قاچاق گندم وجود ندارد که یک حرکت پیشگیرانه خوبی انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد در راستای تقویت دولت و حاکمیت است و در این راستا هیچ خط قرمزی نداشته و اغماضی صورت نمی گیرد.

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این جلسه یادآور شد: پربازده ترین و کم هزینه ترین روش برای مقابله با آسیب های اجتماعی پیشگیری است و اگر اصول پیشگیرانه و اصلاح ساختارها انجام شود فسادی در جامعه وجود نخواهد داشت.

مراد یگانه اظهار داشت: سیاست دولت جذب و جلب مشارکت های مردمی است و هم اکنون بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد (سمن) در رشته های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خیریه در این شهرستان فعالیت دارند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی چرداول نیز گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم همه نهادها و سازمان ها باید پای کار بوده و حوزه دادستانی را یاری کنند، تحقق اهداف مهم در امنیت اجتماعی و جامعه سالم و عاری از جرائم مختلف مستلزم احساس مسئولیت همگانی است.

پرویز بیگی ادامه داد: احقاق حقوق شهروندی از برنامه های مهم دادگستری است و از شهرداران می خواهیم در راستای اصلاح معابر و تردد راحت مردم کسانی را که در پیاده روها مانع گذاشته را جمع آوری و متمردین را به دستگاه قضا معرفی کنند.

وی جمع آوری اراذل و اوباش را یک کار مهم در راستای تقویت امنیت اجتماعی و آسایش مردم دانست و گفت: جمع آوری فروشندگان سلاح سرد در ملا عام را در دستور کار قرار داده ایم و نیروی انتظامی می خواهیم بطور جدی این موضوع را پیگیری کند.

دادستان شهرستان چرداول یادآور شد: متاسفانه بیش از ۳۰ درصد از مردم انشعاب غیر قانونی دارند و مدیران دستگاه های خدماتی ( آب، برق و گاز) در این خصوص کوتاهی می کنند و از آن ها می خواهیم که با استفاده از ابزار قانونی ورود کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار