علی کرمی صفا در گفتگو با تابناک:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از خرید سه هزار قلم تجهیزات اطفای حریق خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 05 September 2019

علی کرمی صفا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: با توجه به نزول برکات آسمانی در سال ۹۷ و ابتدای ۹۸ و افزایش پوشش گیاهی در سطح جنگل و مرتع، اقدامات لازم برای پیشگیری از آتش سوزی از ابتدای سال جاری شروع شد.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات متعدد با ستاد مدیریت بحران در استانداری کرمانشاه و نیز برگزاری ۱۴ همایش در ۱۴ شهرستان با حضور فرمانداران و بخشداران، دهیاران و سازمان های انتظامی، نظامی و NGO های مختلف تشکیل شده است; جلسات تعاملی با سازمان‌های لشگری و کشوری از جمله سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه افزود: نشست با ائمه جماعت در شهرستانها و استفاده از تریبون آن‌ها در راستای اطلاع رسانی اقدامات پیشگیرانه حریق و تعامل با دادستانی شهرستان ها پیرامون مجازات جایگزین در بحث پیشگیری از حریق و اجرایی شدن آن در شهرستان دالاهو برای آبیاری، نگهبانی و نگهداری از درختان، از اقدامات دیگر یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.


صفا کرمی با بیان اینکه سه هزار قلم تجهیزات اطفای حریق از تهران گرفته شده گفت: ۵۰ دستگاه دمنده و باقی اقلام شامل آتش بر، کلاسپک و لباس اطفاء حریق بوده که تمامی آنها بین ۱۴ شهرستان تقسیم شده است. ۲۷ دستگاه دمنده در پاوه، ۲۵ دستگاه در گیلان غرب و ۱۵ دستگاه در دالاهو خریداری شده است.



وی عنوان کرد: قیمت دمنده ها از حدودا ۸ تا ۱۳ میلیون تومان بوده است‌؛ ۲۴۰ دیده بان یعنی دو برابر نیروی به کار گرفته شده در سال ۹۷ در ۱۴ شهرستان به کار گرفته شده که ۱۰ نفر نیروی ویژه واکنش سریع در ماموریت های بحرانی نیز برای مرکز استان به صورت چند ماهه استخدام شده‌ اند.


کرمی از صدور ۱۰۰ بیمه بی نام برای افرادی که در آتش سوزی دچار حادثه می شود خبر داد و گفت: ۴ دستگاه خودروی فوتون نیز خریداری شده که به محض وصول سند، شماره و رنگ آمیزی در اختیار یگان حفاظت استان و شهرستانها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هزار بروشور به منظور اطلاع رسانی و آموزش اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در مراکز تفریحی میان مردم توزیع و همچنین صدور ابلاغ برای تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران ۱۴ شهرستان از طریق استانداری کرمانشاه به عنوان مدیریت بحران و رئیس ستاد بحران شده است.


کرمی درپایان با اشاره به شناسایی ۱۱۰ مورد منطق مرکز خریداری و به شهرستان کرمانشاه تحویل داده شده است؛ در مجموع ۱۵ پایگاه اطفای حریق مجهز در ۱۴ شهرستان راه اندازی شده است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار