وزیر کشور از اقدامات دولت برای تسهیل زیارت زوار اربعین و خروج آن‌ها از مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 06 September 2019

صدور دستورات لازم برای سهولت سفر زائران اربعین/ مرز خسروی بازگشایی شد


به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،  عبدالرضا رحمانی فضلی امروز 15 شهریور ماه در نشست خبری مشترک با وزیر کشور عراق گفت: مرز خسروی شرایط مطلوبی را در اختیار زائرین قرار خواهد داد و برای همه شهر‌هایی که در مسیر ایران و عراق و این حوزه قرار می گیرند خدمتگذاری به زوار حسینی افتخار بزرگی است و این بازگشایی نتیجه تلاش‌های چند ماه گذشته استانداران مرزی کرمانشاه و دیاله عراق است.

وی خاطر نشان کرد:امروز روزی تاریخیست که میتواند در بزرگداشت و برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین موثر واقع شود.

وزیر کشور اظهار داشت : دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل جهت حمایت و تقویت هرچه بیشتر امکانات برای زوار را دارند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با گشایش مرز خسروی و  سهولتی که در اخذ ویزا و روادید اتفاق افتاده پیش بینی می شود تعداد زوار امسال از هرسال بیشتر شود.

وی افزود: دستورات لازم برای تلاش بیشتر دستگا‌های اجرایی و امنیتی و دستگا‌های مرتبط داده شده تا ان شاءلله زائرین با سهولت و با آسودگی خاطر بیشتر بتوانند این سفر زیارتی را به پایان برسانند.

در ادامه این نشست ، یاسین الیاسری وزیر کشور عراق گفت: امروز بعد از سال‌های متوالی که مرز بسته بود شاهد بازگشایی آن هستیم تا رفت و امد زوار راحت تر صورت پذیرد.

وی ابراز داشت :طی تفاهمی که بین ایران و عراق اتقاف افتاده باعث شده تا زائرین بتوانند راحت‌تر با دریافت گذرنامه به کربلا برسند.

وزیر کشور عراق با تشکر از وزیر کشور ایران رحمانی فضلی گفت: این بازگشایی سبب روابط اقتصادی بین استان کرمانشاه ایران و دیاله عراق خواهد شد و ما افتخار می‌کنیم که خادم زوار امام حسین باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار