محمود جلوند در گفتگو باتابناک:
مدیر عامل پتروشیمی اسلام آباد غرب از رایزنی‌های مالی و فاینانس بین ایران و چین خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 07 September 2019

پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در انتظار رایزنی ایران و چینمحمود جلوند در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت: این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان قرار دارد و سرمایه مورد نیاز برای ساخت آن در زمان صدور مجوز یک و نیم میلیارد دلار اعلام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این واحد پتروشیمی که طبق مطالعات اولیه انجام گرفته، می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز برای بسیاری از صنایع پایین دستی خود را تولید کند.

جلوند خاطرنشان کرد: ۶۲ هکتار زمین برای تمامی این مجموعه اختصاص یافته و بر اساس طراحی در نظر گرفته شده برای حدود ۳ هزار نفر در زمان بهره‌برداری از فاز نخست آن و حدود ۱۰ هزار نفر در زمان ساخت، اشتغال زایی انجام خواهد شد. 

وی گفت: این پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن متانول، ۴۵۰ هزار تن پلی‌پروپیلن و ۲۸۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین تولید می‌کند.

مدیر عامل پتروشیمی شهرستان اسلام آباد در ادامه افزود: طی نخستین سفر استانی هیأت دولت به استان کرمانشاه در تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۸۵، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان مصوب و در تاریخ چهارم مهر ماه سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در مورخه ۱۱ آبان ماه همان سال قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مذکور از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.


وی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: برای ادامه‌ این پروژه منتظریم که بحث‌های مالی و فاینانس بین ایران و چین نهایی شود و سهیمه‌ای برای ما تخصیص دهند، در حال حاضر مشخص نیست تا چه زمانی طول بکشد و مسئول آن وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

محمود جلوند تاکید کرد: بدلیل قلدری‌های آمریکا و ضعف توان سازمان سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلار فایناس از چندین کشور از جمله چین، ژاپن، کره، دانمارک، اتریش، اسپانیا، روسیه و... تعریف شد، اما جذب نشد.

وی همچنین تصریح کرد: افرادی در بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری دستگیر شدند که عمدتا خیانت شان در این مقوله اثبات شده و امیدوارم نهاد‌های امنیتی در این خصوص شفاف سازی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار