کیومرث رحیمی در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برخورد جدی با مکمل فروشی‌های غیر مجاز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 07 September 2019

خطرات جانی جبران ناپذیر با مصرف مکمل‌های ورزشی غیر استاندارد

کیومرث رحیمی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار داشت: مجوز فروش مکمل‌های ورزشی از طرف وزارت بهداشت فقط به داروخانه‌ها داده شده و اگر در سطح شهر مکمل فروشی‌های غیر مجاز مشاهده شود برخود خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مصرف کنندگان در استفاده از این مکمل‌ها احتیاط کنند، زیرا مکمل‌های ورزشی غیر استاندار به فراوانی در بازار یافت که بیشتر قاچاقی وارد کشور می‌شود، خریداران حتما باید برچسب اصالت درج شده روی محصولات توجه و از این طریق میتوانند تقلبی بودن مکمل را تشخیص دهند.

رحیمی با اظهار نگرانی از شیوع مصرف دارو‌های انرژی زا، قرص‌ها و آمپول‌های هومونی در میان جوانان و نوجوانان خاطر نشان کرد: این دارو‌ها متاسفانه در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده و به روشی نادرست و خطرناک به آن‌ها کمک می‌کنند در کمترین زمان اندام مورد علاقه خود را پرورش دهند و به همین دلیل اقدام به خریداری می‌کنند که آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه دارد، همچنین توصیه ما این است که این مکمل‌ها را از داروخانه‌ها خریداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار