گزارش اختصاصی تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه از مجموعه فعالیت‌ها و خدمات آموزش و پرورش در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، مالی و هوشمند سازی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 07 September 2019

مجید یزدان پناه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه گفت: ما شاهد تلاش‌های شما در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی هستیم و این حد از تحول و پیشرفت قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت نقد مدیران و مسئولین بلند پایه اظهار داشت: ما برای اصلاح امور به نقد نیاز داریم، مدیران ما برای پیشرفت به نقد دستگاه‌های نظارتی و مقامات بالاتر و همچنین نقد‌های تاثیر گذار اهالی رسانه احتیاج دارند. 

یزدان پناه در خصوص اهمیت کارکرد آموزش و پرورش در جامعه خاطر نشان کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش در طول سال‌های متمادی هدایت فرزندان این جامعه به سوی راستی و درستی و نیک فرجامی بوده و تاکنون هر فردی که در این جایگاه قرار گرفته این مهم را پیگیری کرده است. 

وی ابراز کرد: خوشبختانه ما اولین اداره کلی بودیم که سند تحول بنیادین را برنامه ریزی و برنامه نویسی شده به وزیر آموزش و پرورش تحویل دادیم.

یزدان پناه با اشاره به تقدیر وزیر کشور از استاندار کرمانشاه و مجموعه‌ آموزش و پرورش به جهت فعالیت ها، کسب رتبه‌ برتر و تشکیل منظم جلسات شورای پشتیبانی افزود: ما در حوزه‌ پیش دبستانی رتبه یک کشور را در جذب نوآموزان داشتیم و به رشد ۳۰ درصدی در این زمینه دست یافتیم؛ همچنین در مقطع متوسطه میانگین گرایش به رشته‌ی علوم تجربی در کل کشور نزدیک به ۷۰ درصد بوده که ما این آمار را در استان به حدود ۴۶ درصد رساندیم.

وی ضمن اشاره به کسب رتبه یک کشور در حوزه پرورشی و در بخش آموزه‌های دینی و مسابقات قرآنی اظهار داشت: در حوزه‌مالی هم ما جز ۳ استان برتر کشور در راستای شفافیت مالی بودیم؛ دیوان محاسبات سازمان بازرسی در بررسی اسناد مالی ادارات کل آموزش و پرورش در کشور، استان کرمانشاه را جزء ۳ استان برتر قرار داده که در حوزه‌ مالی شفافیت تام داشتند.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان در خصوص مشکلات موجود در این اداره به وضعیت بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: از شهریور امسال پرداخت مبالغ بازنشستگان آغاز شده است و امیدوار هستیم تا پایان شهریور ماه این پرداخت‌ها انجام شده و کلیه‌ی مطالبات را بپردازیم.


یزدان پناه با تاکید بر تلاش‌های استاندار در اختصاص حق منطقه‌ی جنگی به کرمانشاه تشریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که برای کلیه‌ کارکنان از جمله کارکنان محترم آموزش و پرورش افتاد تبدیل شهر کرمانشاه و ۱۴ منطقه و شهرستان در غرب استان از اورامانات تا قصر شیرین به منطقه‌ جنگی بود که تفاوت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی در دریافتی کارکنان عزیز نسبت به استان لرستان و همدان ایجاد کرد که این را مرهون تلاش‌های استاندار کرمانشاه، الطاف آیت الله علما، دو نماینده‌ی شرق استان سلیمانی و حسینی کیا و همچنین سردار ریحانی و سردار عظیمی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود خدمتگزار و سرایدار در آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس ما به یک خدمتگزار و یک سرایدار احتیاج دارند که در حال حاضر هر دو مسئولیت به یک فرد سپرده می‌شود.

یزدان پناه با اشاره به استخدام ۵ هزار نفری آموزش و پرورش در سال گذشته عنوان کرد: این رقم که یک آمار کشوری است برای هر استان حدود ۱۶۰ نفر محاسبه می‌شود و انصافا رقم پایینی است و این تعداد نیرو نمی‌تواند کمبود‌های ما را جبران کند.

وی با تاکید بر نیاز جدی بر جذب تعداد بیشتری از معلمان و خدمتگزاران خاطر نشان کرد: اتفاق خوبی که افتاد دستور جذب حق التدریسی معلمان و کارکنان در نهضت‌های سواد آموزی و پیش دبستانی‌ها تا پایان سال ۹۰ بود که به غیر از دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی حدود ۸۰۳ نفر نیرو از این طریق جذب می‌کنیم که تا حدی در رفع کمبود‌ها به ما کمک خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در پایان تاکید کرد: جذب این افراد در سه سال و با برنامه ریزی پیش خواهد رفت؛ همچنین جذب این عزیزان به ما کمک خواهد کرد معلمان دارای مدارک تخصصی را در مقاطع متوسطه‌ی اول و دوم قرار داده رشته‌های علوم تربیتی، روانشناسی و رشته‌های مورد نیاز را به سمت مقطع ابتدایی هدایت کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار