مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام:
مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری پنجمین مسابقه عکس آیینه داران ویژه عزاداری و سوگواری سید الشهدا(ع) در مرکز این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی قاسمی افزود: این مسابقه با هدف نمایش عزاداری و سوگواری اباعبدالله(ع) برگزار و عکاسان می توانند آثار خود را از فلسفه عاشورا و عزاداری های دهه اول محرم تا اربعین به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند.

وی ادامه داد: به منظور شرکت هرچه گسترده تر مردم در این برنامه علاقه مندان می توانند در بخش های آماتوری و حرفه ای با ارسال اثر در این برنامه شرکت کنند.

مدیر حوزه هنری استان ایلام همچنین از برگزاری هشتمین سوگواره شعر کُردی شین در این استان ویژه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این سوگواره با حضور شاعران استانی به مناسبت ایام محرم و با محوریت اشعار عاشورایی و آیینی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گفته قاسمی، در هشتمین دوره این سوگواره از آلبوم شعر شاعران کردگوی سوگواره شعر «شین» با محوریت اشعار عاشورایی و آیینی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوگواره شعر کردی عاشورایی شین از سال ۹۱ آغاز شده است، افزود: این سوگواره بصورت رقابتی نبوده و تنها شاعران برجسته ایلام به قرائت آخرین سروده‌های خود در رثای سید و سالار شهیدان می پردازند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار