مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۸۹۶ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۸ دلار کالا به وزن دو میلیون و ۶۲ هزار و ۹۹۳ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۷۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 08 September 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی گمرک استان ،خلیل حیدری اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 23 درصد کاهش و از نظر وزن یازده درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 485 میلیون دلار کالا با وزن بیش از یک میلیون و 108 هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یازده درصد و از حیث وزن 17 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانساه تصریح کرد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت حدود 411 میلیون و 37 هزاردلار کالا با وزن 954 هزار و 869 تن را از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرد‌ه‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد و از حیث ارزش 34 درصد کاهش داشته است.

حیدری افزود: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را گوجه فرنگی تازه يا سردکرده، لوازم خانه‌داری و پاکيزگی پلاستيکی، ميله های آهني يا فولادی نورد گرم شده، هندوانه تازه، انواع بستنی، پنیر، آهن يا فولاد تخت نورد شده، انواع کاشی دیواری، کولرهای آبی، دوغ، کیسه نایلونی، بیسکویت، رب گوجه، ماست و ... اعلام کرد که شامل 570 قلم کالا بوده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار