استاندار کرمانشاه از لزوم فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاران میراث فرهنگی خبر داد. فرهنگی ،
کد خبر: ۷۷۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 08 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروزدر نشست شورای اشتغال از لزوم ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: میراث فرهنگی به جای ایجاد مشکلات قانونی باید فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران پهن کند. عدم حضور مدیر کل میراث فرهنگی در جلسه و عدم پاسخگویی قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات قابل ارائه برای اشتغال بانوان در سه ماهه آینده در کارگروه مربوطه بررسی می شود؛ و برای تامین مواد اولیه و بازار کار زمینه های لازم  فراهم می شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: لازم است نماینده کارآفرینان بانوان در ستاد تسهیل نیز حضور پیدا کنند و همچنین ضرورت دارد یکی از معاونین فرماندار از بانوان انتخاب شود و درحال حاضر ۶ نفر از معاونین فرماندار از بانوان هستند ،انتخاب بانوان به این صورت ادامه خواهد داشت و درنهایت بانوان کارافرین باید در شهرستان جمع شده و مشکلات را حل و در صورت عدم حل مشکل در کارگروه مربوطه مطرح شود.

بازوند تصریح کرد: هدف اصلی ما، افزایش سرانه ی درامد هم استانی ها است که هنر مدیران را می طلبد وبرای حل مشکل پایین بودن سرانه درامد حل مشکل اشتغال و سرمایه گذاری است،وسرمایه گذاری خارج و داخل استان را شامل می شود .

به گفته استاندار استان، کرمانشاه ثروتمند و با پتانسیل های فراوانی است که این ظرفیت ها و قابلیت ها به راحتی قادر است مشکلات اقتصادی دومیلیون نفر را حل کند.

وی ابراز داشت: برای حل مشکل تورم باید به دنبال سرمایه گذاری باشیم که بتوانیم به رونق تولید دست پیدا کنیم ودر حال حاضر نرخ تورم نسبت به استان های دیگر مطلوب است. البته کارهای انجام شده توسط بانوان کارافرین نشان دهنده جنب و جوش اقتصادی است. باید به دنبال فضای کسب و کار و اشتغال باشیم. مشوقات و تسهیلات ما در کنار آفرینان بوده و در صدد کاهش سیستم بروکراسی اداری برای بهبود فضای کسب و کار هستیم.اشتغالزایی باعث کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.

این‌مقام ‌ارشد استانی در ادامه افزود: مدیران باید از ظرفیت بالای بانوان در اشتغال و سرمایه گذاری غافل نباشند. در حال حاضر یک پنجم آمار بیکاری استان مربوط به بانوان است که لازم است نگاه ویژه ای به آن کرد. دغدغه بانوان کارافرین باید در دستور کار قرار گرفته و توسط مدیران پیگیری شود.

بازوند در پایان خاطر نشان کرد: طبق پیگیری های سال گذشته، و حصول نتیجه در ابتدای سال بنیاد مستضعفان به عنوان تسهیلگر سرپل ذهاب برای حل مشکلات سرپل و کوتاه کردن دست دلالان انتخاب شده و کارهای اولیه نیز انجام شده است. هدف ماهم حل نگرانی های بانوان سرپل ذهاب بوده که با تشکیل جلسه مشارکتی توسط هدایت حاتمی با مسئول پروژه این موضوع پیگیری می شود. تسهیلات بانکی این طرح توسط بانک سینا تامین می شود و برای بهبود وضعیت کسب و کار و بازار فروش برخی از کارگاه ها می توانیم با ارزیابی محل توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی از کنگاور تا قصرشیرین، مسیر اربعین، فروش محصولات را پشتیبانی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار