محمودرضا رسولی گفت: در این بازرسی‌ها مقدار ۷۳ کیلوگرم گوشت، ۷۱ عدد کبد، ۱۵۷ عدد ریه و ۲۶ عدد کلیه غیرقابل مصرف تشخیص و ضبط و معدوم سازی شد.
کد خبر: ۷۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 13 September 2019
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ لاشه و دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در همدان مورد بازدید و بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت.

به گزارش مهر، رسولی در جمع خبرنگاران گفت: تعداد بیش از یک هزار و ۸۴۰ لاشه و دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در همدان مورد بازدید و بازرسی بهداشتی و شرعی قرار گرفت.

محمودرضا رسولی گفت: در این بازرسی‌ها مقدار ۷۳ کیلوگرم گوشت، ۷۱ عدد کبد، ۱۵۷ عدد ریه و ۲۶ عدد کلیه غیرقابل مصرف تشخیص و ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: بازرسی و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی تعداد یک هزار و ۸۴۰ لاشه و دام قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی توسط ۵۴ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۸۶ نفر دکتر دامپزشک، ناظر شرعی و ناظر بهداشتی در استان همدان انجام شد.

وی در ادامه افزود: در راستای انجام طرح نظارت بهداشتی و ذبح شرعی بر دام‌های قربانی شهروندان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بازرسی‌های بعمل آمده تعداد ۱۴۵ لاشه اصلاح موضعی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه از اهمیت نظارت‌های دامپزشکی بر سلامت افراد جامعه گفت و عنوان کرد: در صورت نبود این نظارت‌ها خطرات فراوانی، سلامت افراد جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های بین بخشی همزمان با اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات افراد جامعه، دام‌های قربانی در مناسبت‌های مختلف را مورد بازرسی قرار داده تا هیچ لاشه‌ای بدون نظارت وارد چرخه مصرف انسانی نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار