سید فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه از روند اجرای پروژه احداث مراکز پرورش و تکثیر بچه ماهی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 15 September 2019

سید فرزاد افضلی در خصوص بهره برداری طرح احداث و پرورش ماهیان سردابی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: این پروژه از جدیدترین دستاورد‌های اداره کل شیلات است که برای اجرای این طرح مجوز فعالیت در اراضی پایاب سد داریان پاوه از شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب نیرو دریافت کردیم.

 

وی در ادامه افزود: اراضی پایاب سد داریان شرایط ایجاد چندین مرکز پرورش و تکثیر بچه ماهی سردابی را دارد، ما در کارگروه آب و کشاورزی استانداری برای ۶ پروژه‌ی جدید مجوز‌های لازم را کسب کردیم.

 

افضلی در خصوص کسب مجوز آب پروژه‌های پیش رو تشریح کرد: مجوز آب بایستی از سوی شرکت آب منطقه‌ای صادر شود. به این ترتیب که سرمایه گذار را معرفی و قرارداد‌های لازم را منعقد می‌کنیم، سپس با استفاده از تسهیلات بانکی به انجام می‌رسانیم.

 

مدیر کل شیلات استان با تاکید بر اهمیت این پروژه خاطر نشان کرد: ما با ایجاد و توسعه‌ی مراکز تکثیر و پرورش بچه ماهی، به استان‌های شمالی و جنوبی کشور برای تامین بچه ماهی بی نیاز خواهیم شد و در این زمینه خودکفا می‌شویم.

 

وی در خصوص توسعه فعالیت آبزی پروری در سد‌های غیر شربی استان تشریح کرد: در تمامی سد‌های مخزنی غیر شربی استان از جمله سد زاگرس گیلانغرب، شهدای گمنام سرپل ذهاب، جامیجان سنقر و سد خصوصی بنیاد مستضعفان قصر شیرین مطالعات امکان سنجی انجام شده است و مجوز‌های لازم از کارگروه‌های استانداری و اداره کل محیط زیست دریافت و در این چهار سد، فعالیت توسعه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی فعال است.

افضلی در پایان با اشاره به دو سد زمکان دالاهو و شرفشاه سومار افزود: مطالعات در این دو سد در حال اتمام است، امیدواریم این دو سد را هم در سال جاری به سد‌های غیر شرب دیگر اضافه کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار