مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه اوقاف کشور از اهداف طرح مهر تحصیلی و ویژگی‌های بسته‌های ارائه شده خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 15 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ، رضا معممی مقدم در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی با تاکید بر اهمیت جایگاه تعلیم و تعلم گفت:واقفان نیک اندیش، وقف خود را در حوزه بسط و گسترش تعلیم و تربیت قرار دادند و برای آن زیر ساخت‌هایی فراهم کردند، سازمان اوقاف در نگاه جدید خود می‌خواهد کارکرد اجتماعی بقاع را تقویت کند، تلاش ما بر این است که مردم حلوات حضور بر سر سفره موقوفات و بقاع بچشند.


وی با اشاره به ارتباط میان فقر، جرم و اعتیاد افزود: محرومیت دانش آموزان نیازمند از تحصیل بستر بزهکاری آنان را فراهم می‌کند، سازمان اوقاف واسطه‌ای برای اجرای نیت واقف در یک مکان مقدس است.


معممی مقدم با تاکید بر تعمد سازمان اوقاف بر برگزاری همایش‌های خود در بقاع معظم، تشریح کرد:این هفتمین دوره طرح مهر تحصیلی است که در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود، اهداف این دوره شامل ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه‌ی اجرای نیات، همچنین شفاف سازی و اطلاع رسانی در حوزه اجرای نیت و عواید موقوفات و واقفان نیک اندیش، ایجاد انگیزه، ترغیب و تشویق واقفین است.


وی خاطر نشان کرد:کرمانشاه در رنکینگ توزیع بسته‌های مهر تحصیلی رتبه اول کشور را دارد، ما حدود ۷۰۰۰ بسته را با تلاش عزیزان ثابت قدم در وقف و بصیرت واقفین که در سنوات گذشته پولی را در این حوزه گذاشتند، تهیه کردیم.

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات امور خیریه اوقاف اظهار داشت: از ویژگی‌های بسته مهر امسال، سفارش سازی اقلام با توجه به شعار سال، رونق تولید و در راستای حمایت و تقویت کارآفرینی بود اجناس تهیه شده صد در صد ایرانی و دومین ویژگی این بسته‌ها ارتباط مستقیم و بدون واسطه با تولید کنندگان است که تخفیف ریالی را برای ما لحاظ کردند؛ همچنین پوشش کلیه مقاطع تحصیلی با حفظ کیفیت و حداقل قیمت و توزیع عادلانه بسته‌ها در جغرافیای جمهوری اسلامی است.

معممی مقدم در ادامه افزود:ما ۱۵۱۳ موقوفه پیرامون مهر تحصیلی داریم که ۵۵۳ تا از موقوفه‌ها دارای درآمد هستند، و ناظر بر ۱۵۱۳ تا نیت است. همچنین از سال ۹۱ تا ۹۷ حدود ۲۰۰ هزار بسته مهر تحصیلی توزیع و امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشتیم  و۸۸ درصد هزینه‌ی این بسته‌ها از محل موقوفات و ۱۳ درصد آن از محل حمایت‌های خیرین تامین می‌شود.

 

وی در پایان از همراهی مدیران و مسئولان اوقاف کرمانشاه و سایر استان‌ها همچنین عوامل برگزاری طرح مهر تحصیلی قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار