حسین حیدری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره‌ تشخیص و درمان دامپزشکی کرمانشاه عوامل شیوع بیماری نیوکاسل را شرح و از برنامه‌های کنترل بیماری نیوکاسل خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 16 September 2019

حسین حیدری در خصوص شیوع بیماری نیوکاسل در اسلام آباد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: در حال حاضر طرح واکسیناسیون طیور بومی در شهرستان ها، همزمان در کل کشور در حال انجام است، این طرح به منظور جلوگیری از بیماری نیوکاسل در راستای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی طیور بومی در حال اجراست.

وی با اشاره به شیوع بیماری نیوکاسل در سطح استان کرمانشاه تشریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶ کانون نیوکاسل در شهرستان‌های صحنه، سنقر، کرمانشاه و جوانرود راه اندازی شده که تاثیر زیادی در روند جوجه ریزی نداشته است، همچنین در ۵ ماهه اول سال از ۱۳ میلیون جوجه ریزی طیور گوشتی، در ۶ کانون ۱۰۰ هزار قطعه آلوده به بیماری نیوکاسل گزارش شده است. 

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی همچنین در خصوص بیماری‌های واگیر دار کرم ابریشم و زنبور عسل اظهار داشت: پرورش کرم ابریشم در استان محدود است، همکاران ما در زنبورستان‌ها به موقع درمان لازم را توصیه می‌کنند و کلاس‌های شبکه‌های دامپزشکی برگزار می‌شود. 

حیدری در پایان در خصوص علل افزایش شیوع بیماری نیوکاسل نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: تحریم‌ها و مشکلات کمبود واکسن سبب افزایش این بیماری شده، که با تمهیدات دامپزشکی و واردات واکسن از کشور‌های کرواسی و هندوستان، به شکل تحت نظارت توزیع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار