فرماندار شهرستان ثلاث بابا جانی گفت: مرز برخی از مسائل، شاید تا نقطه صفر مرزی باشد، اما مسائل فرهنگی- اجتماعی ما مانند کتابخوانی فرامرزی است و ارتباطات و روابط اجتماعی، باید بر اساس مطالعه و علم روز باشد، زیرا مسائل فرهنگی از مهم ترین شاخص های توسعه بوده و در رصد تمام کشورهای جهان است.
کد خبر: ۷۸۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 16 September 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛فرماندار شهرستان؛  رئیس آموزش پرورش شهرستان؛رئیس کانون پرورش فکری شهرستان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بخشدار ازگله، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

یدالله شَکری، فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری منظم جلسه انجمن کتابخانه های عمومی ثلاث باباجانی، گفت: جلسه انجمن کتابخانه های عمومی، یکی از جلسات مهم در حوزه کتابخانه های عمومی به شمار می‌رود که طی آن تمامی مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، از این رو حضور مستمر اعضای انجمن در رشد مسائل فرهنگی شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: زمانی برای رسیدن به دهکده جهانی و دستیابی به اطلاعات روز دنیا تلاش کردیم اما غافل شدیم از اینکه فضای مجازی جای کتاب را بگیرد، هم اکنون باید برای رونق بهتر کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنیم.

در ادامه معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، اظهار داشت: با توجه به برگزاری منظم جلسات انجمن شهرستان ثلاث باباجانی، نهاد کتابخانه های عمومی در بررسی سه ماهه اول سال جاری، انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان را به عنوان یکی از انجمن های فعال در عرصه برگزاری جلسات معرفی نموده و از فرماندار به صورت مکتوب تقدیر کرد.

در ادامه حسنی خونسار خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور اقدامات خوبی برای تقویت روحیه کودکان در مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی انجام داد. این اقدامات توسط طرح هایی که از طرف نهادکتابخانه ها برگزار می شود، ادامه دارد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: از شهرستان ثلاث باباجانی ۴۸۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که این آمار با توجه به شرایط زندگی مردم شهرستان پس از زلزله، آمار خوبی است، اما انتظار می رود در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال های آینده تلاش بیشتری از طرف کتابخانه های عمومی و مسئولان این شهرستان صورت پذیرد.

در ادامه تعدادی از اعضای حقیقی و حقوقی انجمن به بیان نظرات خود، پیرامون مباحث مطرح شده پرداختند ودر پایان از چند تن از اعضای انجمن با اهداء لوح تقدیر از طرف کتابخانه های عمومی استان تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار